MajorAndy Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 primusmotor skrev for 2 timer siden: Synes det hørtes mye ut med 2.7L pr nautisk mil, i min står det en D6-370 med aksling, så spennende og se forbruket på den...... Skal hente skorgenesen i oslo nå i slutten av måneden, satser på to-tre etapper til Bergen(Os). Marsjfart er vel 21-22 knop tror jeg. Veldig kjekt med slike tråder, og båtfolk er jo kjent for og være behjelpelig Jeg hat D6-370 med aksel i min halvplaner på 4500 kilo. Den trækker det samme:2,6-2,8 liter pr NM. Så det tror jeg også du kan forvente. Sitér dette innlegget Link to post
Boddvar Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Du må han en fin hobby med å hente andre's båter på Vestlandet. Like artig lesning hver gang. Eneste problemet er at du starter når vanlige folk sover.... ?? Sitér dette innlegget Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 Jeg er veldig glad i å sove jeg og, men jeg er mindre glad i bølger. Dermed blir det av og til og ofre litt av skjønnhetssøvnen...? Det var ganske mye dramatikk på Sørlandet i dag, en P420 fikk vist store problemer i sjøen å tok inn vann. To redningsskøyter ble sendt ut for å assistere, så langt ser det ut som det gikk bra. Men situasjonen viser at sjøen kan være farlig. En skal aldri overvurdere egne og båtens evner. Med dette i bakhodet står jeg gjerne over en del av nattesøvnen. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
TrikkerN Lønning Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden: Jeg er veldig glad i å sove jeg og, men jeg er mindre glad i bølger. Dermed blir det av og til og ofre litt av skjønnhetssøvnen...? Det var ganske mye dramatikk på Sørlandet i dag, en P420 fikk vist store problemer i sjøen å tok inn vann. To redningsskøyter ble sendt ut for å assistere, så langt ser det ut som det gikk bra. Men situasjonen viser at sjøen kan være farlig. En skal aldri overvurdere egne og båtens evner. Med dette i bakhodet står jeg gjerne over en del av nattesøvnen. ? Spent på å høre hva årsaken var . Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2019 TrikkerN Lønning skrev for 8 timer siden: Spent på å høre hva årsaken var . Det var vist en skroggjennomføring i følge Twitter. Kunne fort blitt dramatisk. De var 6 til 8 nm fra land Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nie Svart 13.September.2019 Link til dette innlegget Svart 13.September.2019 Bjørn Løvjomås skrev 33 minutter siden: Det var vist en skroggjennomføring i følge Twitter. Kunne fort blitt dramatisk. De var 6 til 8 nm fra land Hmmm Når jeg kjøpte båten i vår fikk jeg med et lass med kvitteringer for diverse utført arbeid, blant annet utskifting av en haug med skrog-gjennomføringer. Overraskende billig! Basert på dette synes jeg det er rart at folk lar skrog-gjennomføringene bli så gamle at de blir en "tikkende bombe" i forhold til sikkerhet. Billig forsikring å bare å få de byttet, iallfall de som står under vannlinjen PS! Forbehold om at denne båten KAN ha hatt nye gjennomføringer av dårlig kvalitet/utførelse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.