Jump to content

HullSonic ultralyd Antifouling System, erfaringer?

Bayliner.

Recommended Posts

• 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har en mer industriell variant fra Harsonic på en racer/cruiser seilbåt på 40 fot.

Har prøvd en sesong uten bunnstoff, og en med. Uten bunnstoff så varte det i to uker før det ble slimdannelser, og deretter gikk det relativt raskt downhill med groe, men fremdeles var det ikke ille etter 5-6 uker. Med bunnstoff (VC17) var den uten slimdannelser etter en måned.

Vet ikke hvordan den så ut med båten på vannet over lengre tid (5 måneder på vannet) da jeg selv ikke var med på løftet, men merket ikke noe nevneverdig hastighetsforskjell for motor og klarte fremdeles fint å seile opp til targets. Safe to say, veldig fornøyd med kombinasjonen bunnstoff+harsonic da det i realiteten sparer meg for en del løft i løpet av sesongen i regattasammenheng.

Har hørt at det er stor forskjell på produsentene av dette, men ikke noe jeg kan skrive under på ettersom jeg bare har erfaringer fra harsonic.

Redigert av lutt (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...