Jump to content

AQ31P, montering av glødespiraler

Ebb

Recommended Posts

Tror du tuller litt med ledningene. Det er den orange som går til nøkkel og den svarte er minus. Disse to er styrestrøm til releet. Den grønne og røde går opp til indikatorlyset i panel ved førerplass og skal videreføres til toppen på en av glødepluggene slik at lampen lyser når pluggene gløder. Da mangler du hovedstrøm til pluggene og den må legge opp selv med en tykk kabel og sikring til releet og videre fra rele til pluggene. Denne strømmen kan du ikke hente inne i boksen. Der er ingen kontakt der som er kraftig nok til å bære hovedstrøm til pluggene så finn et annet sted. Minus får pluggene fra godset i innsuget hvis motoren er en-polet.

• 2 uker senere...
bellen skrev On 29.8.2019 at 10.46:

Bare et spørsmål. Hvorfor vil du montere glødespiral? Jeg har samme motor, og den er nesten like lettstartet uansett om det er +20°C eller -10°C. Har aldri savnet mulighet til gløding. 

bellen skrev On 29.8.2019 at 10.46:

Bare et spørsmål. Hvorfor vil du montere glødespiral? Jeg har samme motor, og den er nesten like lettstartet uansett om det er +20°C eller -10°C. Har aldri savnet mulighet til gløding. 

Det gjør i hvertfall ikkje min motor på sommeren starter den med en gang men på vinterstid må eg kjinne en del før den starter

hegra skrev On 29.8.2019 at 12.13:

Tror du tuller litt med ledningene. Det er den orange som går til nøkkel og den svarte er minus. Disse to er styrestrøm til releet. Den grønne og røde går opp til indikatorlyset i panel ved førerplass og skal videreføres til toppen på en av glødepluggene slik at lampen lyser når pluggene gløder. Da mangler du hovedstrøm til pluggene og den må legge opp selv med en tykk kabel og sikring til releet og videre fra rele til pluggene. Denne strømmen kan du ikke hente inne i boksen. Der er ingen kontakt der som er kraftig nok til å bære hovedstrøm til pluggene så finn et annet sted. Minus får pluggene fra godset i innsuget hvis motoren er en-polet.

Takker for svar det var dette eg trengte hovedstrømmen mener eg kan hente på pluss på starter 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...