Ebb Startet 28.August.2019 Link til dette innlegget Startet 28.August.2019 Noen som vet vilken ledning som går til tenningen som man bruker på glødereleet ser det går en grønn/rød med sikringsholder og en svart som går til tenningen den oransje går til motor Dette er en ad31 p Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 28.August.2019 Link til dette innlegget Svart 28.August.2019 Ser ikke noe gløderele, er det noe du skal montere selv ? Sitér dette innlegget Link to post
Ebb Svart 29.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 I.M.S. skrev for 18 timer siden: Ser ikke noe gløderele, er det noe du skal montere selv ? Ja det skal eg montere selv har fått tak i glødespiraler og relé som skal monteres på luftinntaket Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 El-skjema finner du i dokumentarkiv, VP 31/41, 1,5 pol anlegg. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Bare et spørsmål. Hvorfor vil du montere glødespiral? Jeg har samme motor, og den er nesten like lettstartet uansett om det er +20°C eller -10°C. Har aldri savnet mulighet til gløding. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Tror du tuller litt med ledningene. Det er den orange som går til nøkkel og den svarte er minus. Disse to er styrestrøm til releet. Den grønne og røde går opp til indikatorlyset i panel ved førerplass og skal videreføres til toppen på en av glødepluggene slik at lampen lyser når pluggene gløder. Da mangler du hovedstrøm til pluggene og den må legge opp selv med en tykk kabel og sikring til releet og videre fra rele til pluggene. Denne strømmen kan du ikke hente inne i boksen. Der er ingen kontakt der som er kraftig nok til å bære hovedstrøm til pluggene så finn et annet sted. Minus får pluggene fra godset i innsuget hvis motoren er en-polet. Sitér dette innlegget Link to post
Ebb Svart 11.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 bellen skrev On 29.8.2019 at 10.46: Bare et spørsmål. Hvorfor vil du montere glødespiral? Jeg har samme motor, og den er nesten like lettstartet uansett om det er +20°C eller -10°C. Har aldri savnet mulighet til gløding. bellen skrev On 29.8.2019 at 10.46: Bare et spørsmål. Hvorfor vil du montere glødespiral? Jeg har samme motor, og den er nesten like lettstartet uansett om det er +20°C eller -10°C. Har aldri savnet mulighet til gløding. Det gjør i hvertfall ikkje min motor på sommeren starter den med en gang men på vinterstid må eg kjinne en del før den starter hegra skrev On 29.8.2019 at 12.13: Tror du tuller litt med ledningene. Det er den orange som går til nøkkel og den svarte er minus. Disse to er styrestrøm til releet. Den grønne og røde går opp til indikatorlyset i panel ved førerplass og skal videreføres til toppen på en av glødepluggene slik at lampen lyser når pluggene gløder. Da mangler du hovedstrøm til pluggene og den må legge opp selv med en tykk kabel og sikring til releet og videre fra rele til pluggene. Denne strømmen kan du ikke hente inne i boksen. Der er ingen kontakt der som er kraftig nok til å bære hovedstrøm til pluggene så finn et annet sted. Minus får pluggene fra godset i innsuget hvis motoren er en-polet. Takker for svar det var dette eg trengte hovedstrømmen mener eg kan hente på pluss på starter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.