Jump to content

Erstatter for VC 17?

Lazyjack

Recommended Posts

I år har det vært ekstremt med "gressvekst" virker det som. Mer enn de siste årene. Jeg var i Flødevigen (Arendal) nå i går, og da poengterte bryggeieren at det har vokst noe voldsomt med "gress" i år. I sensommer. Til og med temperaturmåleren som henger i vannskorpen hele tiden var nå bare en grønn bylt...

Jeg har båt i brakkvann, og tok den opp for et par uker siden (!), så jeg har ikke vært plaget av det.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Jeg byttet fra selvpolerende hvitt til sort Jotun Racing i fjor. Lå ute til desember, og var overrasket over hvor lite groe det var. Tok sjansen på å sjøsette i år uten å stoffe, ble kun et tynt lag på akterspeilet. Hadde båten en liten tur på land i juli, og det så meget bra ut, bare en håndfull rur spredt rundt. Er det like bra ved opptak i høst, så blir det Jotun neste år også.

Jeg har brukt vc17 i mange år og ligger i ganske så salt vann langt ute. Har også merket at det har grod mer en vanlig i år. Har hatt litt skjeggvekst rundt baugen og litt "grønske" under  men ikke verre en at det er lett å børste bort på en badetur. Rur  på skroget har jeg faktisk aldri opplevd å ha så lenge jeg brukt VC 17. Nabo båten med ganske likt bruksmønster bruker hempels Mille, den har grodd betraktelig mer. 

Redigert av leopard (see edit history)
  • 2 år senere...

Sendte mail til Hempel ang. Hempaspeed og fikk dette svaret:

Sitat

Det har nå kommet hvit og Grå inn til grossist

Svart og blå vil estimerer vi vil være hos grossist ca midten av mai

Det enkleste vil være å få en av butikkene til å bestille

Se forhandlerliste på www.flak.no

Ja du kan male over vc17

Forbehandling vil være:

• Høytrykksvask
  • Våtslip med ca 100 korning
  • Vask med Hempel Preclean tynnet ca 1: 10 med vann, etterskyll
  • Påfør 1 strøk Hempel Conversion primer
  • Innen 2-3 timer mens Conversion primer fortsatt er klebrig, påføres første strøk Hempaspeed
  • Når dette strøket er tørt påføres strøk 2 av Hempaspeed

Redigert av alidal (see edit history)

Af2 Racing, teflonbasert og opplever veldig lite groe... Påførte et lag i fjor og hatt seilbåten på vannet og i bruk siden, ikke tegn til skjegg eller groe i vannlinjen, litt antydning til slim på ror. Mistenker at det begynner å bli tynnslitt siden aktiv bruk... Skal ha en dykkert før påsken og vaske over og inspisere under før påskeferien... 

Jan Øivind skrev 1 minutt siden:

Af2 Racing, teflonbasert og opplever veldig lite groe... Påførte et lag i fjor og hatt seilbåten på vannet og i bruk siden, ikke tegn til skjegg eller groe i vannlinjen, litt antydning til slim på ror. Mistenker at det begynner å bli tynnslitt siden aktiv bruk... Skal ha en dykkert før påsken og vaske under vannlinjen og inspisere under før påskeferien... 

• 2 år senere...
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...