Lazyjack Startet 28.August.2019 Del på Facebook Startet 28.August.2019 Jeg har inntrykk av at VC17 ikke lenger er hva det var når det gjelder å forhindre groe. Da sitter man vel igjen med kun fordelen av at den bygger lite og er lettvinn å legge på. Finnes det et hardt alternativ til VC17 som ikke bygger men som også har gode grohindrende egenskaper? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Vet at noen bruker Jotun Racing, er fristende fordi man får det i hvitt (lettere å se når det trengs vask). Skulle gjerne hatt noen brukererfaringer... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Too Much Svart 29.August.2019 Del på Facebook Svart 29.August.2019 (redigert) Jeg gikk fra Jotun Racing svart til VC17 extra i våres. Aldri groe men racing bygger noe og flasser når det blir nok lag. Jeg aner ikke hvor mange lag det var, satt på når jeg kjøpte båten. Jotun Racing kan vannslipes og polereres om man føler for det. Redigert 29.August.2019 av Too Much (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 29.August.2019 Del på Facebook Svart 29.August.2019 ok, det hørtes ikke optimalt ut. Hos meg gror det veldig lite med VC17, men tror det er gode forhold med litt brakkvann på brygga der jeg ligger. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lazyjack Svart 29.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2019 (redigert) Var og tok skjegget på båten i dag. 10-20 cm langt "gress" rett under vannlinja. Har akkurat overtatt båten men vet at den ble stoffet med VC17 i våres. Tror den har vært jevnlig i bruk før jeg kjøpe den, senest på lengre sommerferie t/r Danmark. Redigert 29.August.2019 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.August.2019 Del på Facebook Svart 29.August.2019 I år har det vært ekstremt med "gressvekst" virker det som. Mer enn de siste årene. Jeg var i Flødevigen (Arendal) nå i går, og da poengterte bryggeieren at det har vokst noe voldsomt med "gress" i år. I sensommer. Til og med temperaturmåleren som henger i vannskorpen hele tiden var nå bare en grønn bylt... Jeg har båt i brakkvann, og tok den opp for et par uker siden (!), så jeg har ikke vært plaget av det. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
gp500 Svart 29.August.2019 Del på Facebook Svart 29.August.2019 Jeg byttet fra selvpolerende hvitt til sort Jotun Racing i fjor. Lå ute til desember, og var overrasket over hvor lite groe det var. Tok sjansen på å sjøsette i år uten å stoffe, ble kun et tynt lag på akterspeilet. Hadde båten en liten tur på land i juli, og det så meget bra ut, bare en håndfull rur spredt rundt. Er det like bra ved opptak i høst, så blir det Jotun neste år også. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 29.August.2019 Del på Facebook Svart 29.August.2019 (redigert) Jeg har brukt vc17 i mange år og ligger i ganske så salt vann langt ute. Har også merket at det har grod mer en vanlig i år. Har hatt litt skjeggvekst rundt baugen og litt "grønske" under men ikke verre en at det er lett å børste bort på en badetur. Rur på skroget har jeg faktisk aldri opplevd å ha så lenge jeg brukt VC 17. Nabo båten med ganske likt bruksmønster bruker hempels Mille, den har grodd betraktelig mer. Redigert 29.August.2019 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Nå er det "ny" oppskrift på VC17.. Eller er vel bare fjernet et stoff, men hva har det å si for effektiviteten? Er det ingen produsenter som har tilsvarende tynnfilm bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Jeg gikk fra Vc17 til Waterglide. Den heftet hvertfall på Vc17, det er det ikke alle som gjør (sier de). Waterglide var bedre enn Vc17, men selvpolerende er mye bedre enn de harde, hvert fall på min seilbåt. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Kjellu Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Hva med AF 2. Den skal ha mye av samme egenskapene som vc17. Sitér dette innlegget Kjellu Link to post
alidal Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Erik skrev for 2 timer siden: Jeg gikk fra Vc17 til Waterglide Finner ikke Waterglide i sortimentet til Hempel? Er det gått ut av produksjon? Ser det er et nytt produkt på gang som skal lanseres til denne sesongen... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Hempaspeed så spennende ut, håper noen kan ta på seg rollen som testpilot... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
alidal Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 (redigert) Sendte mail til Hempel ang. Hempaspeed og fikk dette svaret: Sitat Det har nå kommet hvit og Grå inn til grossist Svart og blå vil estimerer vi vil være hos grossist ca midten av mai Det enkleste vil være å få en av butikkene til å bestille Se forhandlerliste på www.flak.no Ja du kan male over vc17 Forbehandling vil være: Høytrykksvask Våtslip med ca 100 korning Vask med Hempel Preclean tynnet ca 1: 10 med vann, etterskyll Påfør 1 strøk Hempel Conversion primer Innen 2-3 timer mens Conversion primer fortsatt er klebrig, påføres første strøk Hempaspeed Når dette strøket er tørt påføres strøk 2 av Hempaspeed Redigert 29.Mars.2022 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 30.Mars.2022 Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 alidal skrev for 22 timer siden: Finner ikke Waterglide i sortimentet til Hempel? Er det gått ut av produksjon? Ser det er et nytt produkt på gang som skal lanseres til denne sesongen... Den omsettes ihvertfall fortsatt : https://www.maritim.no/hempel-water-glide-sort-0-75-liter Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Jan Øivind Svart 30.Mars.2022 Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 Af2 Racing, teflonbasert og opplever veldig lite groe... Påførte et lag i fjor og hatt seilbåten på vannet og i bruk siden, ikke tegn til skjegg eller groe i vannlinjen, litt antydning til slim på ror. Mistenker at det begynner å bli tynnslitt siden aktiv bruk... Skal ha en dykkert før påsken og vaske over og inspisere under før påskeferien... Sitér dette innlegget Link to post
Jan Øivind Svart 30.Mars.2022 Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 Jan Øivind skrev 1 minutt siden: Af2 Racing, teflonbasert og opplever veldig lite groe... Påførte et lag i fjor og hatt seilbåten på vannet og i bruk siden, ikke tegn til skjegg eller groe i vannlinjen, litt antydning til slim på ror. Mistenker at det begynner å bli tynnslitt siden aktiv bruk... Skal ha en dykkert før påsken og vaske under vannlinjen og inspisere under før påskeferien... Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 30.Mars.2022 Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 Erik skrev for 3 timer siden: Den omsettes ihvertfall fortsatt : https://www.maritim.no/hempel-water-glide-sort-0-75-liter Den er merket med "Produktet er ikke aktivt" Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 18.Oktober Del på Facebook Svart 18.Oktober Vc 17 er nå ikke lenger lov å bruke, er det noen vc 17 brukere som har prøvd noe annet i år og har erfaringer å dele. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 7.November Del på Facebook Svart 7.November https://www.maritim.no/international-thin-film-vc-offshore Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.