bella 640 DC Startet 28.August.2019 Del på Facebook Startet 28.August.2019 Hei jeg kommer ned til båten og tar på hovedbryter og tar nødkabel på og starter motoren men ingen tein til liv jeg ser i voltmeteret at da jeg starte går den fra 12.7 ned til 11.2 men ingen lyd av starter ingen klikking bare stille. Det begynte slik motoren Volvo Penta D3 160hk har alltid startet på første gnist men vi hadde en tur i fin været en dag og slutten av turen så begynte motoren å svikte gikk på halv fart jeg stopper motoren og åpner motorrommet så ser jeg at det var mye vann opp til motorrommet og øser ut all sjøvannet og starter helt fint motoren og kjører hjem som normalt og noen dager etter så starter jeg motoren helt fint første gnist, men etter en uke etter på så er det ingen liv batteriet tomt ladet opp batteriet men ingen respons hva skjer?? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "SoS Motor vil ikke starte! ?". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Mitt råd er å bytte ut "SoS" med "Volvo Penta D3 160hk" i tittelen din. Klikk på endre, nederst i tråden. Dersom startmotoren kom i kontakt med sjøvann så ville jeg demontert den, åpnet den, vasket den, smørt den opp og så forsøkt igjen. Hver dag teller.... Sitér dette innlegget Link to post
bella 640 DC Svart 29.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2019 ok skal prøve på det! takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.