Jump to content

Tyveri motordeler Søgne Dykkerklubb


mons

Recommended Posts

Da ble det vår tur. Etter 40 år i Høllen uten større tyveri eller hærverk skulle båten overnatte på land i Solta båthavn i Søgne.

Ferdig vasket og bunnsmurt søndag kl 2130. Mandag morgen 0700 var det tid for 1250 timers service på drevet før sjøsetting.

Da hadde vi hatt gjester ombord som hadde tatt med seg begge motorstyringene og de fire injektorene.

Skruer og deksler var fint demontert og lagt til siden.

Ser ut for at noen har visst akkurat hva de trengte. Har bare vært i motorrommet og ikke inne i båten.

Ble nødt til å legge vekk sørlandsvanene og prate litt nordlending på morraen.

Mons

Link to post
Share on other sites

Snakker om .... dette må være lokale som vet ............dårlig gjort spesielt når de vet hvor mye godt dykkerklubben gjør for lokalmiljøet
JA skjønner morsmålet våkner til liv ja...:headbang:
Håper de blir tatt de med "makan" motor og har pratet så mye i området at de ikke tør montere det ....STEIKE
 

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Snakket med en som ble forsøkt frastjålet propellen på seilbåten første dag på land. Heldigvis sov han ombord og våknet av lyder. Så han endte opp med en del verktøy I pluss I stedet for en propell I minus. Utrolig hvor frekke folk kan være!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Åssen motor der det snakk om ? Den "jobben" de har gjort, tar ikke så veldig mye mer enn 15min hvis de er rutinerte mekanikere. Hjernene kan spores den dagen de evt skal på verksted, så meld det stjælt med engang. Injektorene er det værre med 

 

Rart at folk ikke tenker på at styreenhetene til motor kan spores, kjipt og ALDRI kunne reise på verksted igjen, i frykt for at de skal koble en pc til motoren 

Redigert av Guest (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eika skrev On 3.9.2019 at 13.45:

Rart at folk ikke tenker på at styreenhetene til motor kan spores, kjipt og ALDRI kunne reise på verksted igjen, i frykt for at de skal koble en pc til motoren 

 

Jeg har koblet PC til utallige motorstyringer opp gjennom årene, men jeg kan ikke helt forstå hvordan min PC skal klare å gi meg beskjed om at det er ugler i mosen med verken motor eller motorstyring. Slik fungerer nok ikke den virkelige verden.

 

Så kan jo noen selvfølgelig mene at det er dumt av meg å si slikt i et "åpent forum", men de som stjeler motorstyringer har nok allerede en viss koll på slike ting helt uavhengig av min kommentar. Dessuten stoler jeg uansett blindt på alle Båtplassens lesere.

 

Men @mons kan gjerne legge inn informasjon om motortype slik at observante lesere kan ha øyner og ører åpne.. 

 

Fikk med denne her når jeg skulle tagge "mons", og nå vil den ikke bort igjen:

@m 820

Link to post
Share on other sites

X10an skrev 12 minutter siden:

 

Jeg har koblet PC til utallige motorstyringer opp gjennom årene, men jeg kan ikke helt forstå hvordan min PC skal klare å gi meg beskjed om at det er ugler i mosen med verken motor eller motorstyring. Slik fungerer nok ikke den virkelige verden.

 

På det ene verkstedet jeg var innom og fiksa gelcoat skader, så var det en kunde som blei tatt med stjælt motor i en båt.

 

De kobla d6'n til pc'n, skulle sende inn service rapport eller noe sånt til volvo, dagen etter kom det 2 politifolk og hoppa nedi båten og sa ifra at båten skulle settes inn og ingen flere skulle oppi der for å jobbe. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...