Jump to content

Spøkelsesredskaper i Risør

mons

Recommended Posts

Helgen rundt 20 september skal Søgne Dykkerklubb m familier på tur og plukke spøkelsesredskaper samt dykke litt vrak.

Hvis vi får en god avtale med hotellet ser det ut for at vi havner i Risør.

Da vil det være interessant med kartskisser som viser hvor folk i området mister bruk.

Vi ønsker også å komme i kontakt med etpar båter som kan plukke opp redskapene vi sender til overflaten. Kommer med egen båt som vi dykker fra.

Er det noen båtplassenfolk der oppe?

Mons

Mons

Da blir det Risør.

Risør undervannsklubb stiller med kompressor og antakelig noen dykkere.

Har ikke kommet til enighet med Det lille Hotell, men det ordner seg nok.

Båtplassen stiller med medlemmer fra Kragerød som kommer og trekker opp redskaper, og jeg regner med at Norsk Gjenvinning stiller med søppelcontainer som vanlig når vi har ryddeaksjon.

Båten går opp på Torsdag med dykk underveis. Fredag kommer resten av dykkerne med følge og vi plukker redskaper, vrakdykker og koser oss både fredag og Lørdag.

Trivelig hvis noen vil være med og rydde disse dagene.

Mons

• 2 uker senere...

Fisketeina på vraket og ei krepselenke er utstyr som sitter fast og vi har fått tips om.

Ellers er det gode lokale tipsere som vet hvor folk fisker.

Når vi tar de områdene og finner skrenter som slutter i flat bunn på 25-70 m.

Der løfter gjerne sjøen i bøyene og redskapen forsvinner utover.

Populære fiskeplasser midt i leia er også sikre tips.

Kjører scooter og rekker 500-1500 meter på et dykk. 

Redigert av mons (see edit history)

Mons

Jeg tar meg til rette og forurenser tråden med et bilde fra Hvaler :flag_bp:. Plukket opp fire teiner i dag, hvorav en var min :smiley:

20190921_135633.jpg.9af7799c9c39dc234ec1cabdb7835a50.jpg

Kan forøvrig melde om at råtnetråden på mi teine var like fin etter nesten et år i sjøen. Den minste teina er krabbeteiner, og den hadde ikke råtnetråd. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...