mons Startet 4.September.2019 Del på Facebook Startet 4.September.2019 Helgen rundt 20 september skal Søgne Dykkerklubb m familier på tur og plukke spøkelsesredskaper samt dykke litt vrak. Hvis vi får en god avtale med hotellet ser det ut for at vi havner i Risør. Da vil det være interessant med kartskisser som viser hvor folk i området mister bruk. Vi ønsker også å komme i kontakt med etpar båter som kan plukke opp redskapene vi sender til overflaten. Kommer med egen båt som vi dykker fra. Er det noen båtplassenfolk der oppe? Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 6.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2019 Da blir det Risør. Risør undervannsklubb stiller med kompressor og antakelig noen dykkere. Har ikke kommet til enighet med Det lille Hotell, men det ordner seg nok. Båtplassen stiller med medlemmer fra Kragerød som kommer og trekker opp redskaper, og jeg regner med at Norsk Gjenvinning stiller med søppelcontainer som vanlig når vi har ryddeaksjon. Båten går opp på Torsdag med dykk underveis. Fredag kommer resten av dykkerne med følge og vi plukker redskaper, vrakdykker og koser oss både fredag og Lørdag. Trivelig hvis noen vil være med og rydde disse dagene. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Grand Banks jr Svart 6.September.2019 Del på Facebook Svart 6.September.2019 Veldig bra initiativ! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
mons Svart 19.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2019 Da er vi på plass med båten. Stoppet i innseilingen til Risør etter 2,5 t effektiv kjøring i finvær og plukket 11 redskaper. Svært godt mottatt av lokal dykkerklubb og fiskere. Særdeles trivelige folk. Første dykkerunde blir mellom kl 9 og 13 i fredag. Lunsj kl 13 og neste runde ca kl 14. Samme på lørdag. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Grand Banks jr Svart 20.September.2019 Del på Facebook Svart 20.September.2019 Kjempebra! Post gjerne bilder av redskapene og dykkere i aksjon ? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
rippie Svart 20.September.2019 Del på Facebook Svart 20.September.2019 Supert at dere fikser opp :) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.September.2019 Del på Facebook Svart 20.September.2019 Grand Banks jr skrev for 2 timer siden: Post gjerne bilder av redskapene og dykkere i aksjon ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
FamFar Svart 20.September.2019 Del på Facebook Svart 20.September.2019 Så flott initiativ! Hvor plukker dere opp redskaper fra? Har dere fått konkrete tips om hvor det ligger ting eller leter dere? Bare litt nyssgjerrig... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.September.2019 Del på Facebook Svart 20.September.2019 Her er en som sluttet i jobben for å lete etter teiner på heltid. Da er du engasjert. https://www.nrk.no/sorlandet/vil-utrydde-_spokelsesfiske_-1.14708114 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
mons Svart 20.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2019 Venter Grenbay også hit i dag. Dykket på vraket av Bettina og tok løs en fisketeine på 75 m dyp, men sikten var bare en halvmeter så det ble ikke vrakdykk. Opp med dykkere og nytt dykk ved Taraldskjær. Hjelpebåt til teiner er på plass. Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 20.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2019 Artig når man kan tracke dykkerene. 100 meter fra oss på 52 m dyp. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Komodo Svart 20.September.2019 Del på Facebook Svart 20.September.2019 Oi, tøft! Hva slags teknologi bruker dere for å få til det? Det gir jo en ekstremt høy grad av sikkerhet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mulligan Svart 20.September.2019 Del på Facebook Svart 20.September.2019 Hydroakustikk. HiPAP på båten og transponder på dykkerne. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 20.September.2019 Del på Facebook Svart 20.September.2019 Stilig! Hvordan finner dere redskapene? Går dere søkemønster? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
mons Svart 20.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2019 (redigert) Fisketeina på vraket og ei krepselenke er utstyr som sitter fast og vi har fått tips om. Ellers er det gode lokale tipsere som vet hvor folk fisker. Når vi tar de områdene og finner skrenter som slutter i flat bunn på 25-70 m. Der løfter gjerne sjøen i bøyene og redskapen forsvinner utover. Populære fiskeplasser midt i leia er også sikre tips. Kjører scooter og rekker 500-1500 meter på et dykk. Redigert 20.September.2019 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 20.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2019 55 tilsammen i går og i dag. Indrefilet broccoli og soppstuing samt ovnabakte båtpoteter til middag. Godt å være i Risør. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Komodo Svart 20.September.2019 Del på Facebook Svart 20.September.2019 Bra jobba Dufter friskt på den kaia der i morgen tenker jeg Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Grand Banks jr Svart 20.September.2019 Del på Facebook Svart 20.September.2019 Er rett og slett veldig god innsats og sak! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
mons Svart 21.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2019 Da har vi rundet 100 redskaper før lunsj lørdag. Siste dykker ligger på sikkerhetsstopp før han kommer opp. Ser dere en slik bøye så ligger det dykker under. Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 21.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2019 Mye rigg på en glad formann som er teknisk dykker med rebreather. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Lazyjack Svart 21.September.2019 Del på Facebook Svart 21.September.2019 Lenge siden jeg ga opp dykkingen så jeg lurer på hva dere puster siden dere kan gå ned dypere enn 50 meter? Hva med dekomp, trenger dere ikke det? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 21.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2019 Mye oksygen og helium. Blir deko, men den starter på 20-35 meter. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Gullfisk Svart 21.September.2019 Del på Facebook Svart 21.September.2019 Fantastisk og viktig jobb dere gjør Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.September.2019 Del på Facebook Svart 21.September.2019 Jeg tar meg til rette og forurenser tråden med et bilde fra Hvaler . Plukket opp fire teiner i dag, hvorav en var min Kan forøvrig melde om at råtnetråden på mi teine var like fin etter nesten et år i sjøen. Den minste teina er krabbeteiner, og den hadde ikke råtnetråd. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
mons Svart 21.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2019 (redigert) Kaker og kaffe fra Risørgjengen slik at vi får pratet litt før middag. Ca 130 redskaper til nå, så blir det litt til i morra. Redigert 21.September.2019 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.