Barbaria Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Da er det tydeligvis ikke mulig med zip filer på forumet. https://drive.google.com/file/d/1r84GmJ9BDhVGM55-pAn711wb2cAxCST7/view?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/1SKHJPIRnYB3JeZ-fTmeb1Ng6hJJEo5cP/view?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/150MRTyEiR6CqBv2vXA5nb1mX2zyQo5BD/view?usp=drivesdk Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Nå funker det ?? min pl880 har en line out som jeg koblet til ipad med iRig i mellom. skal teste senere om det funker uten iRig også. stas dette. For oss blir dette backup løsning til satelitt kommunikasjon Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Kult Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
keno Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Jeg prøver med en Tecsun PL-660 her i Tromsø, men får ingen signaler inn. Jeg hører noen utenlanske radiostasjoner på 9000KHz og oppover Men ellers er det bare støy. Har trådantennen som fulgte med, hengene ut vinduet. Uten at det hjelper på mottak. Kan jeg være for langt nord for de signaler dere får inn? Kan man lytte på Kystradio'en sine sendinger på HF. Det er stilt der også for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Du må sette den på USB mode Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Bitteliten skrev for 5 timer siden: min pl880 har en line out som jeg koblet til ipad med iRig i mellom. skal teste senere om det funker uten iRig også. Ser for meg ut som du har koblet «feil» fra iRig. Lyden fra radioen skal gå inn der du ser bildet av gitaren. Jeg har ikke line out på min 680, kun hodetelefon utgang. Mulig du ikke trenger iRig når du har line out. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
keno Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Bitteliten skrev 5 minutter siden: Du må sette den på USB mode Den står på USB, men har prøvd uten også. Så du benytte Northwood på 8438. Hvordan er signalene dine mot denne kontra DDH. Hører du noe fra Murmansk som også skal ha en sender? Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 keno skrev 17 minutter siden: Jeg prøver med en Tecsun PL-660 her i Tromsø, men får ingen signaler inn. Jeg hører noen utenlanske radiostasjoner på 9000KHz og oppover Men ellers er det bare støy. Har trådantennen som fulgte med, hengene ut vinduet. Uten at det hjelper på mottak. Kan jeg være for langt nord for de signaler dere får inn? Kan man lytte på Kystradio'en sine sendinger på HF. Det er stilt der også for meg. Har du testet frekvensene for Murmansk? 5336 kHz 6445.5 kHz og 7908.8 kHz kun 1900 -0600 10130 kHz kun 0600-1900 Alle tider er UTC. Og som Bitteliten sier USB. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
keno Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Jeg prøvde nå kl 15, 14:00 UTC, mot Murmansk uten hell. Jeg hører kun radiostøy, ingen antydning til noe annet. Klarer dere å høre sikkerhets varslene fra kystradio HF senderene? eller er de modulert, slik at de ikke er åpen. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Forsøk senere i kveld på 6446 kHz om de sender så bør du høre en tone på denne frekvensen. Hvilke frekvenser fra kystradioen tenker du på? Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
keno Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Barbaria skrev 21 minutter siden: Forsøk senere i kveld på 6446 kHz om de sender så bør du høre en tone på denne frekvensen. Hvilke frekvenser fra kystradioen tenker du på? Jeg tenkte på kanalplanen fra kystradioene for HF og navtext. https://telenormaritimradio.blob.core.windows.net/tmr/1858/kanalplan_mf_2020_a5_norsktekst.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Keno; Prøv å endre på din antenne,...... man får prøve seg fram......jeg mistenker att det er antennen Du kan også prøve å gå over på batteridrift....om du nå kjører på nettspenning.....og se om det gjør noen forskjell. Kan du få antennen over hustaket, så minimerer du støy fra eget hus, men inne i byer er det mye annet som gir støy fra seg gatelys,kraftledninger, trafoer etc Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Barbaria Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Navtex får du fint inn, se lengre tilbake i tråden. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
keno Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Gunga Din skrev 16 minutter siden: Keno; Prøv å endre på din antenne,...... man får prøve seg fram......jeg mistenker att det er antennen Du kan også prøve å gå over på batteridrift....om du nå kjører på nettspenning.....og se om det gjør noen forskjell. Kan du få antennen over hustaket, så minimerer du støy fra eget hus, men inne i byer er det mye annet som gir støy fra seg gatelys,kraftledninger, trafoer etc Jeg kjører radioen på batteridrift. Sitter på hytten, og ikke så mange hus og hytter rundt. Og alle LED lys er slått av. Jeg har testet med innebygd antenne og ekstern. NAVtext fra kystradio Nord (Bodø burde jeg ha hørt. ) Jeg får teste mere i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Da er det litt merkelig..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 IRigen må være koblet som dette for at jeg skal få data inn på ipaden. Har prøvd uten iRig og det funker ikke Tar i mot på 8040 nå se under. Dette er kult ?? @keno tuner du 1,9 khz under oppgitt frekvens? jeg måtte justere båndbredden på min til 4khz. Den var innstilt på 2,3 opprinnelig. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 (redigert) Dagens værmeldinger har testa både intern og ekstern antenne. Litt sterkere signaler med den eksterne, men begge funker her. er pr ca 1000moh, masse fjell rundt oss. sorte stripa på nederstevar da jeg prøvde å sette hodetlf rett på mikrofonen på ipaden, hvilket i følge faq på appen skal kunne fungere Redigert 7.Mars.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 (redigert) Barbaria skrev for 4 timer siden: Ser for meg ut som du har koblet «feil» fra iRig. Lyden fra radioen skal gå inn der du ser bildet av gitaren. Jeg har ikke line out på min 680, kun hodetelefon utgang. Mulig du ikke trenger iRig når du har line out. Lurer på ok iRigen slik jeg kobler den redusere line out volumet, som beskrevet i denne https://www.hagensieker.com/wordpress/2018/05/08/tecsun-pl-880-line-out-recording-short-wave/ jeg bestilte meg en inline volum kontroll. Skal se om den gjør det samme som iRig https://www.amazon.com/gp/product/B008DJTB32/ref=oh_aui_search_detailpage?ie=UTF8&psc=1 disse to bildene kan jo forklare hva som skjer. Første er uten iRig. Andre er med iRig Redigert 7.Mars.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
keno Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Bitteliten skrev for 1 time siden: IRigen må være koblet som dette for at jeg skal få data inn på ipaden. Har prøvd uten iRig og det funker ikke Tar i mot på 8040 nå se under. Dette er kult ?? @keno tuner du 1,9 khz under oppgitt frekvens? jeg måtte justere båndbredden på min til 4khz. Den var innstilt på 2,3 opprinnelig. Hvordan justerte du båndbredden. finner ikke noe om det i manualen Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Jo det gjør det. S 22. Trouble shooting Sitér dette innlegget Link to post
keno Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Bitteliten skrev 10 minutter siden: Jo det gjør det. S 22. Trouble shooting Ahh, du mener AM BW Denne har jeg også testet. Uten hell. Men hører forskjell i støyen. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Bitteliten skrev for 2 timer siden: Lurer på ok iRigen slik jeg kobler den redusere line out volumet, som beskrevet i denne Så lenge det funker er alt bra ? Vist er det artig å ta med meldinger, nå er det bare å lære å tyde de. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
keno Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 Dårlige signaler på 7880KHz(7878 USB) via DDH, men jeg ser det kommer noe :-) Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 keno skrev 19 minutter siden: Dårlige signaler på 7880KHz(7878 USB) via DDH, men jeg ser det kommer noe :-) ? Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2020 Del på Facebook Svart 7.Mars.2020 @keno hurra ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.