BØstrøm Startet 15.September.2019 Link til dette innlegget Startet 15.September.2019 (redigert) Byttet mast i våres. Den nye er 3,5 meter høyere. Akterstagetgår til topps, indre forstag kommer inn på masten ca 2 meter ned på masten, mens fremre ca en meter fra mastetoppen. Lensetakler går inn rett ved indre forstag.uten lensetakler begynte indre forstag å vaie i vinden, og mastetoppen beveget seg tydelig som en slange.Dette ga seg når jeg satte lensetaklene som er av dynema. Men det synger fælt. I tillegg har jeg lensetaklene igjennom blokker bak på pullertene for førtøyning, for så å lede de til vinsjene på cockpitkarmen. Kan jeg bli kvitt syngingen? Videre er vinklene slik, at vis festet til blokka for lensetaklene ryker, står man midt i «skuddlinja» ved utvendig styreposisjon. Er dynema så dødt, at ingenting skjer hvis blokka løsner, eller vil den skyte blokka avgårde etter gummistrikkprinsippet? Redigert 15.September.2019 av BØstrøm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.