Jump to content

Elektrisk teinehaler, watt og trekkraft harmonerer ikke?

Timmeeh

Recommended Posts

Timmeeh skrev for 2 timer siden:
Jannmar skrev for 3 timer siden:

Belastningen på motoren blir den samme med bom som uten bom.

Og du er sikker på det? Det vil jo være friksjon i hjula. Mot at den går direkte på linehjulet, så går den med belastning på 2 hjul ekstra. Eller? Tar jeg feil? :confused:

Forskjellen er så liten at den på en løfteinnretning som dette i praksis kan regnes som null.

Redigert av Jannmar (see edit history)
Jannmar skrev 18 minutter siden:

Forskjellen er så liten at den på en løfteinnretning som dette i praksis kan regnes som null.

Så sant utførelsen ikke er like dårlig som på Northlifthalerene  :crazy: Jeg har modifisert akselen for trinsa som tauet går rundt på min, se bilder i "Dracotråden" om den saken. Den knirket og bråket så j.....lig at det var nødvendig med hørselvern under bruk :giggle: Blokka oppe i bommen er ikke så ille, men der er trinsa opplagret i begge ender.

Timmeeh skrev for 1 time siden:

Regner med det er ikke kostet noen kulelagre på biltema haleren heller. Og med messing mot messing evt rustfri aksel mot nylonhjul så ruller det ikke uten friksjon, det er helt sikkert. 10-15% tap er vel ikke usannsynlig. Men gjerne motbevis meg :yesnod:

Stemmer helt sikkert det du sier. Du har jo prøvd det i praksis. Det jeg sier er teori. Om teori og praksis skal stemme overens avhenger i dette tilfelle av kvaliteten på utstyret, og når kvaliteten er for dårlig blir resultatet dessverre som du har erfart.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...