Jump to content

Johnson 35hk stopper 2500rpm

fiat

Recommended Posts

Dette er vel en forgassermotor uten særlig elektronikk, og at den konsekvent skal stoppe på et gitt turtall høres nesten umulig ut. Du må prøve å beskrive hva som skjer ved ulike belastninger. Stopper den uten å jukse litt først? Har temperaturen innvirkning? Kan den startes umiddelbart etter at den har stoppet?

er dette en 3syl "endeavour"?  

Plagdes med en jeg hadde som var 96 el 97mod , kunne starte og gå helt fint, for så å kutte på en eller 2 sylindre. Husker ikke hva den greide av turtall med hhv 1 og 2 syl ute av drift.  Fungerte bedre på flatt hav, feilen inntraff fortere om det var bølger. 

Og en gang kuttet den på alle 3. Måtte slepes til havn, ca 20 nautiske  - og da startet den.  Og jeg var møkk lei og bestilte meg en Yamaha F40 :giggle:

Motoren ble sendt inn til der den var kjøpt for reparasjon og videresalg - feilen var på de optiske sensorene som ligger under svinghjulet som gir beskjed om tenningstidspunkt

Ellers en motor som gikk fint (når alle sylindrene var i drift)  men for lite futt for en 14 fots skjærgårdsjeep , ble en ny verden med "bare" 5 hk ekstra 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...