Vik 27 Startet 29.September.2019 Del på Facebook Startet 29.September.2019 Hei. Jeg har nettopp overhalt en Peugeot xdp 4,90 . Har bytta rådelager, stempelringer, et nytt stempel samt en sylinderforing. Jeg oppdager når jeg tar av eksosmanifolden at kjøling til eksosen (utgang til manifolden) har irret istykker. Dette skal visstnok være et kjent problem. Det var visst dårlige odds ved å sveise toppen. Hvilke topper kan jeg bruke til denne motoren? Er det Peugeot 504 som er det riktige i og med at det er en marinisert bilmotor? Har brukt noen tusen og mange timer på denne motoren så ønsker ikke å bytte den ut nå. Blir takknemlig for gode tips og råd. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kiktor Svart 29.September.2019 Del på Facebook Svart 29.September.2019 Skal være samme som volvo md21. Ligger en brukt topp på finn og en delemotor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vik 27 Svart 29.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2019 Hei. Finner delemotoren men ikke toppen på Finn. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kiktor Svart 29.September.2019 Del på Facebook Svart 29.September.2019 Søk på motordeler på torget. Md 21 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kiktor Svart 29.September.2019 Del på Facebook Svart 29.September.2019 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=86157354 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Burde være en del på markedet av disse. Ble også brukt I Peugeot 504 ja, samt Ford Granada og Volvo 240 med diesel et par år. Men disse er såpass gamle at de begynner vel å bli skjeldne hos bilopphuggerne nå. Og de fleste 504 har vel blitt eksportert til Afrika for lengst. Sjekk varmeveksleren nøye, tæring pleier å skyldes sjøvann på avveie... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Ronald Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Hei @Vik 27, hvor fikk du tak i sylinderforing til denne motoren? Og hva var årsaken til at du byttet? Gjennomslag og kjølevann som forsvant... ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vik 27 Svart 8.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 Hei. Sylinderforing ble kjøpt på Cylmo i Trondheim. De skaffer det meste til motorer. Årsak var at det ene stempelet sto bom fast og måtte bankes ut. Hadde rustet fast etter ca 7 år på sjøen uten start. Prøvde med både Jamaican Base, Cola og diesel for å prøve å løsne stempel, uten hell. Fôring var skadet av bl.a rust og hard medfart under stempelløsning. Kjøpte også rådelager, stempel, stempelringer, toppakning og ventilforinger på Cylmo. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lassesos Svart 27.November.2020 Del på Facebook Svart 27.November.2020 Hei, tar opp denne, har en samme motor, hvor fikk du tak i deler til denne? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bmwmaxi Svart 29.November.2020 Del på Facebook Svart 29.November.2020 Volvo penta md21 var også basert på denne motoren. The Indenor Diesel engines were reliable engines, produced between 1967 and 1982 in several modifications - XDP 4.88 (1948 ccm), XDP 4.90 (2112 ccm), and the 6 cylinder XDP 6.90 (3168 ccm). In this long life-span the XDPs were used in a number of vehicles - Citroën H 1000 - 1600, Ford Granada & Sierra, Peugeot 404, 504, 505, J7 & J9 Diésel, Volga M24D and the M24D Break estate car, Mahindra Jeep, Layland Daf 400 van. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.