Jump to content

Hvilken (kjent) båt er dette ?

ok67

Recommended Posts

• 3 uker senere...
Visst er det Søgne! Og den er i ferd med å forlate Nybrygga, eller Gjeving brygge som det heter. Bildet er fra før Lyngørporten ble bygget! Stemmer ikke det?

Tatt på fersken! Jeg har nemlig bare rappa bildet fra Sandoya.no så jeg forutsatte at bildet var fra Sandøya. Ser ut som 17.mai! Jeg tror imidlertid ikke bildet er fra Nybrygga, holmen/neset med den gule båten på passer ikke inn.

• 18 år senere...
Sinvano skrev On 23.6.2025 at 22.12:

Da får du mye å gjøre på sjøen hvis du skal fortelle alle som gjør noe galt om det.

ND4SPD skrev On 29.6.2025 at 18.27:

Jeg får en stadig sterkere følelse av at holdningen her inne er at alt ansvar ligger på den som har fortøyd båten – uansett situasjon.

Men hva da når man har gjort alt riktig? Når man ligger i en stille bukt, kjent for å være rolig i all slags vær, og har lagt til forsvarlig med gode fortøyninger? Når det i tillegg er skiltet med maks 5 knop – og så kommer noen dundrende forbi i plan med svære hekkbølger som slår rett inn på bryggen?

Skal jeg fortsatt bære hele ansvaret da?

Ja, vi som båteiere har et ansvar for egen båt. Men det må da også være lov å stille spørsmål ved dem som åpenbart bryter fartsgrenser og hensynsregler. Hvis vi alltid legger skylden på den som ligger stille og har gjort alt etter boka, sender vi feil signaler.

Hvis de som ikke er ansvarlige aldri kan stilles til ansvar, blir det heller ingen bedring.

Båtlivet handler også om respekt for andre – både på sjøen og ved bryggen.

NovaMalin skrev On 13.12.2006 at 16.14:

Visst er det Søgne! Og den er i ferd med å forlate Nybrygga, eller Gjeving brygge som det heter. Bildet er fra før Lyngørporten ble bygget! Stemmer ikke det?

Holder en knapp på klåholmen

Aileen ll

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...