Jump to content

Hvilken (kjent) båt er dette ?


ok67

Recommended Posts

:yesnod:

 

Fra Telemarkskanalens hjemmesider:

 

M/S «Henrik Ibsen»

M/S «Styrsö» ble bygget 1907 på Eriksberg Mek. Verkstad i Göteborg. Båten gikk i trafikk i Göteborgsskjærgården frem til 1970 og ble deretter benyttet som charterbåt. Høsten 1992 kom M/S «Styrsö» til Telemarkskanalen, hvor den ble ombygget og tilpasset kanattrafikken. Båten ble oppkalt etter D/S «Henrik Ibsen», en av de gamle dampbåtene på kanalen og satt i trafikk sesongen 1993. Båten er 30,9 m lang, 6,4 m. bred og stikker 2,5 m dypt. M/S «Henrik Ibsen» tar 220 passasjerer og trafikkerer strekningen Skien - Dalen. Båten eies av Skien Dalen Skipsselskap AS.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Styrsö var oppgaven i en likedan tråd i vinter.

<{POST_SNAPBACK}>

Her kommer Styrsö genom Albrektsundskanal ! vilken var med i 'Hvor er dette' i vintras

Bilde

Styrsö gick i trafikk i Göteborgs skärgård fram till 70 talet o därefter som reservbåt samt charter

runt Göteborg o Marstrand !

ytterligare en bild på Styrsö när hun ligger förtöjd vid en av bryggerna på Styrsö

Bilde

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Da er vi atter i Telemark.

Det er gamle Fram som på sommeren har turer på Nisser og Vråvatn.

Turene starter i Vrådal.

 

Mariell

<{POST_SNAPBACK}>

 

:yesnod:

 

Helt korrekt! Les mer om båten her

 

Båten er et hyggelig syn på Nisser og Vråvatn. Ferierer selv mye øverst i Vråvatn, og når Fram kommer er det stor festivitas!

......og nå er det snart elgjakt i de områder!! :flag:

Link to post
Share on other sites

Bilde

Traff denne på vei fra Hvaler i 2003. Vet ikke hva det er, men noen sa at det var Behn senior. Stemmer det?

<{POST_SNAPBACK}>

Det der er jeg 90% sikker på at er Hausten. Traff på den for 2 uker siden på Missingen. Bare det at nå er den malt svart. Den frekventerte mye i Mossetraktene på den tiden. Men har ikke sett så mye til den nå.

Men pen båt er det fortsatt.. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Den til venstre ser ut som KNM Horten.

Tilhøyre tror jeg vi ser en av de snart pensjonerte fregattene.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Fregatten er jeg enig i, vet ikke hvilken. Den til BABORD :wink: er definitivt ikke KNM Horten (også kjent som KNM Trollveggen), men snarere et Nederlandsk forsyningsfartøy, gikten i østre knehase sier "Rotterdam".

Link to post
Share on other sites

Det er SDS Hansteen , med "kullfyrt" kjele, må jeg be.

Bildet ser ut til å være tatt i Nordfjorden i Råkvåg. :wink:

 

ps. SDS = Seildampskip.

<{POST_SNAPBACK}>

Må vel innrømme at jeg har hat med samme bildet i en tidligere tråd om "Hvor er dette".

Bildet er tatt fra terassen på landstedet til svigers, innert i Nordfjorden innenfor Råkvåg ja.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...