Jump to content

Hvilken (kjent) båt er dette ?


ok67

Recommended Posts

gamle_helgeland.jpg

 

En denne da??

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Og hva heter denne lekre fruen? Og hvem eier henne?

Tja. Er ikke dette "Grace" da. Eiet av Trygve Hegnar eller en annen av pengekjendisene. Sundt kanskje?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg prøver meg på en trippel:

 

2. La Digues bilde må vel være den fantastiske sommerbåten M/F Øisang, på vei fra Øysang til Risør?

 

Riktig! Og det er den siste gjenværende bilferge bygget i tre som fremdeles er i rutedrift. Den tar 3-4 biler og 60 personer.

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Link to post
Share on other sites

Eiet av Trygve Hegnar eller en annen av pengekjendisene. Sundt kanskje?

 

Eiet av Trygve Hegnar OG Erling Storm.

 

Helt tilfeldig så så jeg denne båten til ankers oppunder Jomfruland da båten var på vei til Oslo for å selges for en del år siden. Var eiet av et nederlandsk ektepar og mannskapet så ut som de kom fra en av de tidligere nederlandske koloniene.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Er det Hegnar som eier Grace, og at han har brukt 6 mill på henne, har det gått fort i svingene, for i sommer lå hun ved kai i brønnøysund, og da var det i følge Brønnøysund avis denne karen som var eier.

Redigert av skibsplast ohoi (see edit history)

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Skipsplast Ohoi::: Det er nok en annen, og noe større, Grace. for to år

siden lå faktisk begge Grace'ene her i Oslo, langs samme kai.... Det var litt

av et flott syn. Den "andre" Grace har svart (eller mørkeblått) skrog, er nok

av mye nyere opprinnelse, men med de samme klassiske linjer som den norske

Grace

 

m v h

Link to post
Share on other sites

Det er to forskjellige Gracer ja.. Et søk i skipsregisteret avslører det. På linken er Grace i Oslo søket opp. Den er eiet av Grace AS hvor Trygve Hegnar er styreformann. Dette selskapet eies igjen av Periscopus AS hvor Hegnar er styreformann og eier av 60% av aksjene - de to som eier siste 40% har også etternavnet Hegnar. Dette selskapet eier også bla Windy Boats AS. Det kan neppe være uriktig å kalle dette Hegnars båt....

 

Erling Storm som Mouche nevner er daglig leder i Grace AS, men figurerer ikke som eier i offentlige register i alle fall.

Link to post
Share on other sites

Der ser jeg at jeg tok feil - siden Erling Storm Holding AS eier 30,77 % av Grace AS og dermed av båten. Sånn er det nå det går litt fort i svingene.... :blush:

Redigert av goggen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mye interessant som en kan spekulere i når en er på utsiden.... Kanskje vi må få Trygve Hegnar på banen med sin versjon...hvem eier, hvem drifter osv :crazy:

 

Litt mere info her;

 

http://www.maritimetours.no/default.asp?ka...id=958&sp=1

 

Her finner man også bilder og detaljer av den andre Grace og en masse andre lekre klassikere!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

1. Sintens oppgave tipper jeg er M/S Bruvik på vei rundt Osterøy, som for meg av uforståelige grunner benevnes av mange som Norges største innlandsøy.

Stemmer :flag:

 

Så du meiner at Osterøy ikkje er Noregs største innlandsø ? Trudde faktisk den var Nordens største innlandsøy :confused: .

 

Lagt til: Eller er det definisjonen innlandsøy du ikkje er nøgd med, i den forstand at ei innlandsøy er omringa av ferskvatn?

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Lagt til: Eller er det definisjonen innlandsøy du ikkje er nøgd med, i den forstand at ei innlandsøy er omringa av ferskvatn?

Jeps! Jeg syns en innlandsøy bør ligge i ferskvann. Jeg syns det er unaturlig å si at den som f.eks. bor i Vaksdal, på andre siden av fjorden for Osterøy, bor i "innlandet". Hvordan trekker man egentig grensen for hva som er "innlandsøy" og hva som er en alminnelig øy ellers?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...