Bellil Startet 23.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 23.Oktober.2019 Hei. Jeg har kjøpt det meste av originale verkstedbøker fra VP vedr KAD32 og har følgelig noen tegninger over kableføringen slik den skulle være. Nå sliter jeg litt med å få oversikt om alt er koblet riktig og i et et ønske om å forstå/se hvordan alt (i hvert fall det meste :-) er koblet sammen så ser jeg også på startbryteren. Problemet er bare at de ledningstegningene jeg har over instrumentpanelet viser andre tall på bryterne enn det VP viser til og de har heller ikke samme farge eller plassering. Her er de to tegningene jeg har: Her er bildet av bryteren som jeg har: PS! Slik så den ut når jeg kjøpte båten. Legg blant annet merke til at i følge VP skal det gå inn og ut rød på bryteren, men hos meg er det bare en kabel. Denne skal komme fra B+ når automatsikring (12) ligger inne. Her er elskjemaet for motoren. Har noen en oversetter fra VP sin tegning for startbryter og til min virkelighet? Som dere sikkert alle er kjent med så er det ikke alltid enkelt å følge kabler og måle seg fram til det man ønsker i en trang og uoversiktlig båt montert av en tilsynelatende svaksynt fargeblind kar med 6 tommeltotter Trond. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Windy37GM Svart 23.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2019 Selv om det er skjematisk tegnet «innom» (den røde) er den nødvendigvis ikke det :-) Fargekodene på kablene er det som gjelder. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Zach Svart 23.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2019 Jeg tror at den røde som går "innom" på tegningen er nødvendig på nye turtellere. Og hvis jeg ikke husker feil, gikk nåla veldig tregt ned mot null når motoen stoppet - uten denne kabelen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.