Jump to content

Vimpelen virker !


Gerhard

Recommended Posts

Hei,

Jeg var på Mølen i dag. Ser selvfølgelig alltid etter vimpelen vår, og litt utpå dagen kom det inn en med vimpel.  :headbang:

 

Og da er det lett å gå på besøk. Jeg gikk ombord og hilste på, og Bjørn (Nordan) & co inviterte meg inn til hyggelig båtprat.

 

Det er kanskje så få vimpler der ute ennå at dette er unntaket ? Jeg skal i hverfall fortsette å se etter flere av mine nye venner herfra.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Jeg har opplevet noe lignende  -  med motsatt fortegn   :sailing:

 

"Poseidon" lå fortøyd ved ett av de mest populære utfartsstedene i distriktet, og plutselig dukket en svært hyggelig mann opp og presenterte seg som "Arquebus". Resultatet ble besøk ombord, og en virkelig trivelig båtraddel.

 

Han hadde selvfølgelig vimpel på sin båt, men i mitt tilfelle var det minst like effektivt å ha en båt som er lett kjennelig for alle og enhver.

 

- - - -

 

I ettertid fikk episoden meg til å tenke på da jeg bodde i Kuala Lumpur. Jeg hadde en kollega som med et svært mildt uttrykk måtte karakteriseres som "smellfeit ++". Han pleide å si med et smil: "En mann med mitt utseende behøver ikke visittkort!"

Omtrent slik føler jeg det av og til: "En båt som Poseidon behøver ikke vimpel for å bli gjenkjent!"   :headbang:

 

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Synes det er på tide å ta opp tråden igjen. Mange flere burde kjøpe vimpel og støtte det forumet vi (jeg) har blitt avhengige av. Selv om admiralinnen er nesten mere båtgal enn meg tror jeg hun synes det noen ganger det går litt over streken.

 

Det var veldig hyggelig å få besøk av Gerhard på mølen. Håper å treffe flere vimplede båter i sommer.

 

Ergo, kjøp vimpel og vis at du er med i gjengen.

 

Bjørn

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Og det var ikke bare på Mølen Gerhard fant en "vimpelbåt". Nå i pinsen fant han Trudelutt i Grisebukten på Kommersøy også. Og helgen før fikk vi besøk av en annen fra forumet også. Husker ikke nicket, men han heter Movinckel og har en Saga27 som oss. Så vimpelen virker!

 

Lars H. :cheers:

 

PS. Lykke til i Færder`n i morra fra Trudelutt også Lasse! :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takk for det Lars. Har vært på skippermøte og drevet med  forberedelser nå  i kveld.

I morgen stiller mannskapet kl 11:00, for den siste finpussen og peptalk. Ingen av oss har seilt færder'n før, så det blir spennende. Fikk til og med en hel kartong med rett-i-koppen suppe fra TORO helt gratis på Aker brygge. Ikke dårlig.

 

Ellers kan jeg opplyse at vimpelen virker. Traff suzuki på søndag. Forsto ikke hvem som sto å ropte på meg fra bryggekanten. Han hadde nettopp seilt den nye båten sin til Oslo, og den holdt tett.

 

:boxing:

Link to post
Share on other sites

Ellers kan jeg opplyse at vimpelen virker. Traff suzuki på søndag. Forsto ikke hvem som sto å ropte på meg fra bryggekanten. Han hadde nettopp seilt den nye båten sin til Oslo, og den holdt tett.

 

:boxing:

Og selv om mange ønsker seg litt mindre omskiftninger på været, er dette perfekt for oss pinne-gutta. Seilasen på Søndagen var perfekt..

 

Og mer perfekt vær ( også i Færder  - helga da gitt ) skal det visstnok bli ...

 

PS - Lykke til med seilasen..

 

 

MVH

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

En liten påminnelse nå som mange ligger i startgropa for å legge ivei på ferietur. Sier det like godt med Lasse's ord: Det finnes to typer båteiere - de som har baatplassen vimpel - og de som skulle ønske de hadde det. Skal du bruke bilen på ferieturen, sier du? Ikke noe problem - vimpelen kan henges opp i antenna på bilen og flyttes over til båten etter ferieturen. :wink: Bedre føre var... :wink:

Link to post
Share on other sites

Ja nå har vi gjort ferdig tre uker  ferie på fjorden, og vimpelen virker den. I Tønsberg sto det en mann og banket på båten våres, og det viste seg å vere Gunga Din vår venn fra Sverige. Det ente opp med en øl og en hyggelig båtprat ombord i seilbåten hans. Flott båt forresten.

I innseilingen til Risør møtte vi en skipper ombord på en stålbåt som vinket å pekte på vimpelen sin, fikk i farten ikke med meg hvem dette var, men det er hyggelig å se at det er flere med vimpel. I havna på Holmestrand fant vi en båt med vimpel, navnet på båten var

" Aurora"

 

Har i hvertfall hatt en super tur  fra Oslo, ned til Arendal og opp til Oslo igjen med mye bra vær, nå er båten atter i ferskvann, så nå går neste tur til Mjøsa.   :cheers:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Nå er det kun vel 2 1/2 uke til ferien, og nå er Trudelutt ferdig dekorert med vimpler, logoer og det hele, både for baatplassen.no og min egen hjemmeside! Pluss redningsselskapet, KNBF og sjøassistanse. Se bildene nedenfor!

 

Lars H.

 

Bilde   Bilde

 

Bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg så jo KNBF-logoen, men hvor er KNBF-vimpelen???????  :smiley: :smiley:

Ikke vet jeg hvordan jeg skal få plass til den (+ vimpel for redningsselskapet som jeg også skulle hatt) og svensk gjesteflagg, men OK, får heller bestille en da, :seeya: den koster vel ikke all verden?

 

Kan du sende en til:

 

Trudelutt

v/Lars H. Helgesen

Landskronaveien 291

2013 Skjetten

 

Lars H. :eek:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lagde du klistremerkene selv Lars?

Yeepp!

 

Printet ut selve logoen på vanlig papir (laserskriver, rimelig fargeekte?). På baksiden dobbeltsidig tape, og på fremsiden klar plast med lim på baksiden. Hvor lenge det holder står tilbake å se.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ikke vet jeg hvordan jeg skal få plass til den (+ vimpel for redningsselskapet som jeg også skulle hatt) og svensk gjesteflagg, men OK, får heller bestille en da, :wink: den koster vel ikke all verden?

Hei Lars  :wink:

Takk og pris! Vimpelen sendes i posten i dag og koster kr. 135,-. Når det gjelder plasseringen, har jeg 3 forslag (etter å sett på bildet av masten din). 1: Du kan lage et vimpelfeste på midten av masten og henge KNBF-vimpelen øverst og Redningsselskapets vimpel under. 2: Du kan lage 2 vimpelfester innenfor de nåværende på salingen. 3: Både 1 og 2. Med alle vimplene oppe vil du får skikkelig fin seilføring!  :lol:  :lol:

God seilas gode venn!

Hilsen Syvert  :seeya:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...