Jump to content

Vimpelen virker !


Gerhard

Recommended Posts

Har en gammel Skilsø 750 CC med grå stripe(ligner på Scand 27) og uten vimpel.

Tror det var rett nord for Mågerøflaket på sydgående vi møttes.Hadde det litt travelt så

det kan jo hende du syntes jeg dro litt mye hekksjø :cheers: 12 knop gjør at hele fjorden

følger etter den båten dessverre.Det bra er at antagelig så var dette eneste gangen i

år jeg hadde det travelt i båten. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hej igjen Thor!

 

har ett svagt minne av en skilsö på sydgående, men ikke att du drog

opp noen hekksjö att tala om!    (ivartfall inget jag lade merke til!)

Du får skaffe vimpel, så vi kan känna igjen dig på sjöen!   :yesnod:

du vet alla hejar, eller nesten alle, men bare ett fåtal för den riktige vimpeln!!   :cheers:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Da er 2 stk vimpelstenger rekvirert fra Wattum hos Malfix. Så snart kan Selco'en med baatplassen vimpel bli å observere i lav høyde både på ferskvann og saltvann. Først ved offshore festivalen på Mjøsa 1-3 august. Senere muligens i farvannet rundt Brekkestø. Jeg har satt 1. august som absolutt siste deadline for å få Selco'en på vannet. Det som ikke er gjort da, får vente. Sjømannen en uke senere. Den vil også bli å observere ganske jevnlig et eller annet sted på Mjøsa, så sant det ikke regner tollekniver og tollere da. :smiley::sad:

 

MVH

Batdilla

Som har igjen en dag til ferien - 24. juli til 24. august! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei Brumle

 

Det var meg du traff i Risør den regnværsdagen. Så ut som dere kom ut fra Pjolter Bay på vei syd. Jeg tror forøvrig jeg så dere på vei nordover i Tjøme Tjæla øst for vraket ei drøy uke etterpå. Dere blåste inn fjorden etter noe som måtte ha vært en noe "pjaskete" tur rundt Tønna.

Er forøvrig akkurat ferdig med fire ukers tur og er kasta på land av en av matrosene som er på guttetur. Ligger i forhandlinger for å bli tatt ombord igjen som "los" på Svenskekysten til uka.

Fortsatt god sommer på Mjøsa.

mvh Sigurd

Ja det var nok oss det ja, litt skvalping rundt tønna var det. Hadde forøvrig en flott tur inna skjærs ned til Arendal.

 

Nå til helga blir det guttetur til Gjøvik, regner med at det blir høy stemning på denne turen da vi er tre båter i følge. Gleder oss til dette, bare håper været holder seg.

 

Fortsatt god sommer  :confused:

Link to post
Share on other sites

Er tilbake etter 4 ukers seilas stort sett i svenske farvann.

Velkommen tilbake! :sailing: "Long time, no see..." Som du sikkert har fått med deg i SMS portalen, er andre fremdeles på seilas. Og så er det noen som ikke har fått lagt utpå for første gangen ennå, uten å nevne hvem det kunne være... :rolleyes: Men den som venter på noe maritimt, venter ikke forgjeves (:Lokal Mjøsvariant) :sailing:
Link to post
Share on other sites

Tilbake etter 2 ukers farting mellom Kristiansand og Lyngør. Må med beklagelse melde at ingen vimpler ble observert. Er det ingen som har vært på Sørlandet i sommer?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Tilbake etter 2 ukers farting mellom Kristiansand og Lyngør. Må med beklagelse melde at ingen vimpler ble observert. Er det ingen som har vært på Sørlandet i sommer?

Samme resultat på vestlandet :confused::cool: :cool:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Hei

Har nå vært på en tur fra Os (hordaland) til Espevær og tilbake. Gikk rundt ved Hisøya (onsdag30 juli) og nordover. Ble der forbikjørt av en båt med vimpelen.  :smiley:

Det var forøvrig den eneste jeg har møtt under min tur på ca 97 nm. Skuffende.....

Det er forøvrig mange som har spurt meg om vimpelen og har da forklart hvor denne kommer fra i håp om at på min neste tur så vil jeg møte flere med samme vimpel.

Så til dere alle: SELG inn vimpelen og nettsiden etter beste evne. Alltid hyggelig å treffe andre med felles interesse. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Har vært på to ukers tur på sørlandet fra Oslo til Kr sand og var så heldig at Pan Pan tok kontakt i Lyngør for et par dager siden.

 

Takk for en hyggelig prat Pan Pan  :smiley:.

 

MVH

Kito m familie.

Rettelse, vi møttes i Tvedestrand  :wink::lol:

 

Dette er grunnen til at jeg trenger både GPS og Kart ombord... :sleep:

 

eller mindre av dette  :smiley:

 

MVH

 

Kito

Link to post
Share on other sites

Traff Maxim i Portør fredag "på gjenomfart". Vimpelen stakk opp bak svaberget, så vi måtte gjøre en sving bortom. Han fortalte også at han hadde truffet Pjolter i Kragerø dagen før.

 

Forøvrig så jeg m/y Ellen Marie i hjemmehavnen Langesund uken før. Det var knallvær og vi utforsket området litt. Men vimpelen manglet   :puke:....

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Er tilbake etter 4 ukers seilas stort sett i svenske farvann. Har kun truffet 3 båter med vimpel:

 

Nordan, PanPan og en båt jeg ikke kjente igjen. Båten passerte meg utenfor Strømstad.

 

:sailing:

Kan det ha vært meg  :confused: Jeg gikk til Strømstad 23. juli dvs samme dag du skriver innlegget Ble forøvrig liggende til Søndag 27 (FM 35 Tolina)  Forøvrig har jeg gått i korte trekk Koster Lyngør Mandal Retur Hvaler og Skjeberg i Juli .

 

Fikk se den første vimpelen i tillegg til min egen i dag :yesnod:. Walberg Marina Skjeberg på en Bayliner 6-7 båter fra min egen.  

Link to post
Share on other sites

Hei

Har nå vært på en tur fra Os (hordaland) til Espevær og tilbake. Gikk rundt ved Hisøya (onsdag30 juli) og nordover. Ble der forbikjørt av en båt med vimpelen.  :headbang:

Det var forøvrig den eneste jeg har møtt under min tur på ca 97 nm. Skuffende.....

Det er forøvrig mange som har spurt meg om vimpelen og har da forklart hvor denne kommer fra i håp om at på min neste tur så vil jeg møte flere med samme vimpel.

Så til dere alle: SELG inn vimpelen og nettsiden etter beste evne. Alltid hyggelig å treffe andre med felles interesse. :confused:

Det var meg det  :yesnod:

Beklager en noe på kanten "forbikjøring"  :yesnod:

Ha en fortsatt god sommer

 

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...