Gerhard Startet 29.Mai.2003 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2003 Hei, Jeg var på Mølen i dag. Ser selvfølgelig alltid etter vimpelen vår, og litt utpå dagen kom det inn en med vimpel. Og da er det lett å gå på besøk. Jeg gikk ombord og hilste på, og Bjørn (Nordan) & co inviterte meg inn til hyggelig båtprat. Det er kanskje så få vimpler der ute ennå at dette er unntaket ? Jeg skal i hverfall fortsette å se etter flere av mine nye venner herfra. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2003 Ja, det finnes to typer båteiere. De MED VIMPEL, og de uten Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2003 Morsomt å høre Gerhard! Det var nok et svært tilfeldig sammentreff, men sikkert desto mer artig. Hvis man antar at bare båter over 20 fot (som normalt har mast) har kjøpt vimpel må man samle ca 2000 båter før den første vimpelen dukker opp. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 29.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2003 Jeg har opplevet noe lignende - med motsatt fortegn "Poseidon" lå fortøyd ved ett av de mest populære utfartsstedene i distriktet, og plutselig dukket en svært hyggelig mann opp og presenterte seg som "Arquebus". Resultatet ble besøk ombord, og en virkelig trivelig båtraddel. Han hadde selvfølgelig vimpel på sin båt, men i mitt tilfelle var det minst like effektivt å ha en båt som er lett kjennelig for alle og enhver. - - - - I ettertid fikk episoden meg til å tenke på da jeg bodde i Kuala Lumpur. Jeg hadde en kollega som med et svært mildt uttrykk måtte karakteriseres som "smellfeit ++". Han pleide å si med et smil: "En mann med mitt utseende behøver ikke visittkort!" Omtrent slik føler jeg det av og til: "En båt som Poseidon behøver ikke vimpel for å bli gjenkjent!" mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Marø Svart 12.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2003 Synes det er på tide å ta opp tråden igjen. Mange flere burde kjøpe vimpel og støtte det forumet vi (jeg) har blitt avhengige av. Selv om admiralinnen er nesten mere båtgal enn meg tror jeg hun synes det noen ganger det går litt over streken. Det var veldig hyggelig å få besøk av Gerhard på mølen. Håper å treffe flere vimplede båter i sommer. Ergo, kjøp vimpel og vis at du er med i gjengen. Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 12.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2003 Lasse sin vimpel gjorde også susen, ikke sant Lasse ( skjegget var vel også en ledetråd ) Lykke til i Færder`n i morra uansett da ! MVH Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2003 Hei. Og det var ikke bare på Mølen Gerhard fant en "vimpelbåt". Nå i pinsen fant han Trudelutt i Grisebukten på Kommersøy også. Og helgen før fikk vi besøk av en annen fra forumet også. Husker ikke nicket, men han heter Movinckel og har en Saga27 som oss. Så vimpelen virker! Lars H. PS. Lykke til i Færder`n i morra fra Trudelutt også Lasse! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 12.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2003 Takk for det Lars. Har vært på skippermøte og drevet med forberedelser nå i kveld. I morgen stiller mannskapet kl 11:00, for den siste finpussen og peptalk. Ingen av oss har seilt færder'n før, så det blir spennende. Fikk til og med en hel kartong med rett-i-koppen suppe fra TORO helt gratis på Aker brygge. Ikke dårlig. Ellers kan jeg opplyse at vimpelen virker. Traff suzuki på søndag. Forsto ikke hvem som sto å ropte på meg fra bryggekanten. Han hadde nettopp seilt den nye båten sin til Oslo, og den holdt tett. Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 12.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2003 Lykke til i morgen ja Lasse, stå på!!!! Sitér dette innlegget Link to post
frydenlundern Svart 12.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2003 Fantastisk! :boxing: :sad: Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 13.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2003 Ellers kan jeg opplyse at vimpelen virker. Traff suzuki på søndag. Forsto ikke hvem som sto å ropte på meg fra bryggekanten. Han hadde nettopp seilt den nye båten sin til Oslo, og den holdt tett. Og selv om mange ønsker seg litt mindre omskiftninger på været, er dette perfekt for oss pinne-gutta. Seilasen på Søndagen var perfekt.. Og mer perfekt vær ( også i Færder - helga da gitt ) skal det visstnok bli ... PS - Lykke til med seilasen.. MVH Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 13.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2003 Nå blir det snart en til med vimpel i Oslo/Holmestrand fjorden! Båten heter Aurora, en trebåt med Sabb 2g. Bildet blir lagt ut om ikke så lenge. Dette er et kjempeforum!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 10.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2003 En liten påminnelse nå som mange ligger i startgropa for å legge ivei på ferietur. Sier det like godt med Lasse's ord: Det finnes to typer båteiere - de som har baatplassen vimpel - og de som skulle ønske de hadde det. Skal du bruke bilen på ferieturen, sier du? Ikke noe problem - vimpelen kan henges opp i antenna på bilen og flyttes over til båten etter ferieturen. Bedre føre var... Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 10.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2003 Javisst fungerer vimpelen. Det lå opptil flere båter med båtplassen-vimpel på gjestehavnen i Tønsberg igår. Dermed hadde vi plutselig noe å snakke om...... Mvh Anabelle - 1 uke til ferie..... Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Brumle Svart 13.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2003 Ja nå har vi gjort ferdig tre uker ferie på fjorden, og vimpelen virker den. I Tønsberg sto det en mann og banket på båten våres, og det viste seg å vere Gunga Din vår venn fra Sverige. Det ente opp med en øl og en hyggelig båtprat ombord i seilbåten hans. Flott båt forresten. I innseilingen til Risør møtte vi en skipper ombord på en stålbåt som vinket å pekte på vimpelen sin, fikk i farten ikke med meg hvem dette var, men det er hyggelig å se at det er flere med vimpel. I havna på Holmestrand fant vi en båt med vimpel, navnet på båten var " Aurora" Har i hvertfall hatt en super tur fra Oslo, ned til Arendal og opp til Oslo igjen med mye bra vær, nå er båten atter i ferskvann, så nå går neste tur til Mjøsa. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2003 Det var meg det vet du! Skal ta et bedre bilde siden, tok det i dag før jeg dro på fjorden! Og nei jeg er ikke dansk, har bare ikke fått malt den blå stripa som mangler Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 13.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2003 Heisann, flott båt du har, var innom hjemmesiden din og så at det var noen ombygninger på gang, Kan bli artig å se hvordan dette blir. Lykke til med ombygningen i vinter. Kanskje vi ses på fjorden til neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2003 Hei. Nå er det kun vel 2 1/2 uke til ferien, og nå er Trudelutt ferdig dekorert med vimpler, logoer og det hele, både for baatplassen.no og min egen hjemmeside! Pluss redningsselskapet, KNBF og sjøassistanse. Se bildene nedenfor! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Poseidon Svart 15.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2003 Lars, Det ble jo riktig vakkert! Like gjennomført og ordentlig som alt annet du får fingrene borti .... Ha en fin ferie når så langt kommer. mvh Poseidon (som tar et par feriedager nå, går til Kvitsøy i ettermiddag) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Syvert Svart 15.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2003 Pluss redningsselskapet, KNBF og sjøassistanse.Men Lars da! Jeg så jo KNBF-logoen, men hvor er KNBF-vimpelen??????? :smiley: Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2003 Jeg så jo KNBF-logoen, men hvor er KNBF-vimpelen??????? :smiley:Ikke vet jeg hvordan jeg skal få plass til den (+ vimpel for redningsselskapet som jeg også skulle hatt) og svensk gjesteflagg, men OK, får heller bestille en da, den koster vel ikke all verden? Kan du sende en til: Trudelutt v/Lars H. Helgesen Landskronaveien 291 2013 Skjetten Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Slagskibet Svart 15.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2003 Lagde du klistremerkene selv Lars? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2003 Lagde du klistremerkene selv Lars? Yeepp! Printet ut selve logoen på vanlig papir (laserskriver, rimelig fargeekte?). På baksiden dobbeltsidig tape, og på fremsiden klar plast med lim på baksiden. Hvor lenge det holder står tilbake å se. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Breezita Svart 15.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2003 Hyggelig møte med Gunga Din på Resö!! Takk for fine hefter om Gestehavner i Sverige. Håper dere har en fin tur til Skagen!! Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Syvert Svart 16.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2003 Ikke vet jeg hvordan jeg skal få plass til den (+ vimpel for redningsselskapet som jeg også skulle hatt) og svensk gjesteflagg, men OK, får heller bestille en da, den koster vel ikke all verden?Hei Lars Takk og pris! Vimpelen sendes i posten i dag og koster kr. 135,-. Når det gjelder plasseringen, har jeg 3 forslag (etter å sett på bildet av masten din). 1: Du kan lage et vimpelfeste på midten av masten og henge KNBF-vimpelen øverst og Redningsselskapets vimpel under. 2: Du kan lage 2 vimpelfester innenfor de nåværende på salingen. 3: Både 1 og 2. Med alle vimplene oppe vil du får skikkelig fin seilføring! God seilas gode venn! Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.