Slagskibet Svart 21.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2003 Har en gammel Skilsø 750 CC med grå stripe(ligner på Scand 27) og uten vimpel. Tror det var rett nord for Mågerøflaket på sydgående vi møttes.Hadde det litt travelt så det kan jo hende du syntes jeg dro litt mye hekksjø 12 knop gjør at hele fjorden følger etter den båten dessverre.Det bra er at antagelig så var dette eneste gangen i år jeg hadde det travelt i båten. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 21.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2003 Var har du själv varit ? bare bryggseglat ? To uker, ned til Grebbestad over til Kragerø. En uke i land, drar ut i kveld for ca. 3 uker. Koster - Kristiansand er på planen. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 21.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2003 Hej igjen Thor! har ett svagt minne av en skilsö på sydgående, men ikke att du drog opp noen hekksjö att tala om! (ivartfall inget jag lade merke til!) Du får skaffe vimpel, så vi kan känna igjen dig på sjöen! du vet alla hejar, eller nesten alle, men bare ett fåtal för den riktige vimpeln!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 21.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2003 til Panpan låter härligt, god tur ! jag fick bare 2,5 uke dette året, rekordkort seglingsferie! skall bli en uke til i början på september! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Marø Svart 21.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2003 Hei Gunga Din Ja, det er riktig at jeg var på vei sørover ved Bohus Malmøen på den tiden. Hadde vært i Kungshavn og handlet. Så deg desverre ikke. Møtte Lasse på Sør Koster, men ingen andre med vimpel. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 21.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2003 Hej Nordan! Vi var på var vår kant i farleden o det var så många båtar, så jag såg dig först när du var tvärs! O då var det för sent ! Vi får hålla bettre utkik neste gang! Men du var den förste båt jag såg med vimpeln! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Batdilla Svart 22.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2003 Da er 2 stk vimpelstenger rekvirert fra Wattum hos Malfix. Så snart kan Selco'en med baatplassen vimpel bli å observere i lav høyde både på ferskvann og saltvann. Først ved offshore festivalen på Mjøsa 1-3 august. Senere muligens i farvannet rundt Brekkestø. Jeg har satt 1. august som absolutt siste deadline for å få Selco'en på vannet. Det som ikke er gjort da, får vente. Sjømannen en uke senere. Den vil også bli å observere ganske jevnlig et eller annet sted på Mjøsa, så sant det ikke regner tollekniver og tollere da. MVH Batdilla Som har igjen en dag til ferien - 24. juli til 24. august! Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 23.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2003 Hei Brumle Det var meg du traff i Risør den regnværsdagen. Så ut som dere kom ut fra Pjolter Bay på vei syd. Jeg tror forøvrig jeg så dere på vei nordover i Tjøme Tjæla øst for vraket ei drøy uke etterpå. Dere blåste inn fjorden etter noe som måtte ha vært en noe "pjaskete" tur rundt Tønna. Er forøvrig akkurat ferdig med fire ukers tur og er kasta på land av en av matrosene som er på guttetur. Ligger i forhandlinger for å bli tatt ombord igjen som "los" på Svenskekysten til uka. Fortsatt god sommer på Mjøsa. mvh Sigurd Ja det var nok oss det ja, litt skvalping rundt tønna var det. Hadde forøvrig en flott tur inna skjærs ned til Arendal. Nå til helga blir det guttetur til Gjøvik, regner med at det blir høy stemning på denne turen da vi er tre båter i følge. Gleder oss til dette, bare håper været holder seg. Fortsatt god sommer Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 23.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2003 Her på mine kanter (Marstrand i skrivende stund) har jeg ennå ikke sjekket, men i de andre havnene var det dårlig med vimpler Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 23.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2003 Er tilbake etter 4 ukers seilas stort sett i svenske farvann. Har kun truffet 3 båter med vimpel: Nordan, PanPan og en båt jeg ikke kjente igjen. Båten passerte meg utenfor Strømstad. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 23.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2003 Er tilbake etter 4 ukers seilas stort sett i svenske farvann.Velkommen tilbake! "Long time, no see..." Som du sikkert har fått med deg i SMS portalen, er andre fremdeles på seilas. Og så er det noen som ikke har fått lagt utpå for første gangen ennå, uten å nevne hvem det kunne være... Men den som venter på noe maritimt, venter ikke forgjeves (:Lokal Mjøsvariant) Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 24.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2003 Har ikke sett en enda vimpel her oppe Trondheim og omegn enda.... Men håper å få øye på noen når jeg drar sørover på Lørdag. Vimpelen er pakket og klar... Ble solbrent i dag.. Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Rolf Svart 27.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2003 Tilbake etter 2 ukers farting mellom Kristiansand og Lyngør. Må med beklagelse melde at ingen vimpler ble observert. Er det ingen som har vært på Sørlandet i sommer? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
880 Svart 27.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2003 Tilbake etter 2 ukers farting mellom Kristiansand og Lyngør. Må med beklagelse melde at ingen vimpler ble observert. Er det ingen som har vært på Sørlandet i sommer?Samme resultat på vestlandet :cool: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
svaberget Svart 29.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2003 Kom dere til Trebåtfestivalen i Risør og selg vimpler !!!! I tillegg kan dere nyte den flotte byen, den skummende drikken og alle de flotte båtene. Hilsen en som allikevel har plastbåt..............m/vimpel ! Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 31.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2003 Hei Har nå vært på en tur fra Os (hordaland) til Espevær og tilbake. Gikk rundt ved Hisøya (onsdag30 juli) og nordover. Ble der forbikjørt av en båt med vimpelen. Det var forøvrig den eneste jeg har møtt under min tur på ca 97 nm. Skuffende..... Det er forøvrig mange som har spurt meg om vimpelen og har da forklart hvor denne kommer fra i håp om at på min neste tur så vil jeg møte flere med samme vimpel. Så til dere alle: SELG inn vimpelen og nettsiden etter beste evne. Alltid hyggelig å treffe andre med felles interesse. Sitér dette innlegget Link to post
kito Svart 6.August.2003 Link til dette innlegget Svart 6.August.2003 Har vært på to ukers tur på sørlandet fra Oslo til Kr sand og var så heldig at Pan Pan tok kontakt i Lyngør for et par dager siden. Takk for en hyggelig prat Pan Pan . MVH Kito m familie. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 8.August.2003 Link til dette innlegget Svart 8.August.2003 Er her i Kragerø og traff på Maxim som jeg hilste på ellers har jeg ikke observert flere vimpler her enda.,... Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
kito Svart 9.August.2003 Link til dette innlegget Svart 9.August.2003 Har vært på to ukers tur på sørlandet fra Oslo til Kr sand og var så heldig at Pan Pan tok kontakt i Lyngør for et par dager siden. Takk for en hyggelig prat Pan Pan . MVH Kito m familie. Rettelse, vi møttes i Tvedestrand Dette er grunnen til at jeg trenger både GPS og Kart ombord... eller mindre av dette MVH Kito Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 10.August.2003 Link til dette innlegget Svart 10.August.2003 Traff Maxim i Portør fredag "på gjenomfart". Vimpelen stakk opp bak svaberget, så vi måtte gjøre en sving bortom. Han fortalte også at han hadde truffet Pjolter i Kragerø dagen før. Forøvrig så jeg m/y Ellen Marie i hjemmehavnen Langesund uken før. Det var knallvær og vi utforsket området litt. Men vimpelen manglet .... Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Maxim Svart 12.August.2003 Link til dette innlegget Svart 12.August.2003 Takk for sist KOB og Pjolter.Dere er de eneste jeg har truffet med vimpler så langt i sommer. Det var hyggelig å hilse på dere.Fortsatt god sommer Hilsen Maxim Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 13.August.2003 Link til dette innlegget Svart 13.August.2003 ............Forøvrig så jeg m/y Ellen Marie i hjemmehavnen Langesund uken før. Det var knallvær og vi utforsket området litt. Men vimpelen manglet .... Skipperen manglet også da han desverre var på jobb, men nå er både skipper, manskap og vimpel på plass Mvh M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
CAT Svart 14.August.2003 Link til dette innlegget Svart 14.August.2003 Er tilbake etter 4 ukers seilas stort sett i svenske farvann. Har kun truffet 3 båter med vimpel: Nordan, PanPan og en båt jeg ikke kjente igjen. Båten passerte meg utenfor Strømstad. Kan det ha vært meg Jeg gikk til Strømstad 23. juli dvs samme dag du skriver innlegget Ble forøvrig liggende til Søndag 27 (FM 35 Tolina) Forøvrig har jeg gått i korte trekk Koster Lyngør Mandal Retur Hvaler og Skjeberg i Juli . Fikk se den første vimpelen i tillegg til min egen i dag . Walberg Marina Skjeberg på en Bayliner 6-7 båter fra min egen. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 15.August.2003 Link til dette innlegget Svart 15.August.2003 Hei CAT Nei, det var nok ikke deg. Dette var helt i begynnelsen av juli. Husker ikke datoen Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 17.August.2003 Link til dette innlegget Svart 17.August.2003 Hei Har nå vært på en tur fra Os (hordaland) til Espevær og tilbake. Gikk rundt ved Hisøya (onsdag30 juli) og nordover. Ble der forbikjørt av en båt med vimpelen. Det var forøvrig den eneste jeg har møtt under min tur på ca 97 nm. Skuffende..... Det er forøvrig mange som har spurt meg om vimpelen og har da forklart hvor denne kommer fra i håp om at på min neste tur så vil jeg møte flere med samme vimpel. Så til dere alle: SELG inn vimpelen og nettsiden etter beste evne. Alltid hyggelig å treffe andre med felles interesse. Det var meg det Beklager en noe på kanten "forbikjøring" Ha en fortsatt god sommer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.