Jump to content

Eberspächer D4 - startvansker pga. for mye diesel(?)


S/Y Emma

Recommended Posts

Bitteliten skrev On 30.10.2019 at 19.04:

Viktigste vedlikeholdet av varmer er å kjøre den på

maks 10-15 min før den slås av

Pøh, har aldri gjort det. Min D4 har kun hatt et problem, nemlig viftemotoren. Min Planar har aldri hatt et problem. Har aldri kjørt den på fullt før den slås av.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Har hjulpet ei som hadde akkurat dette synptomet på ny varmer, hun byttet varmer en gang til og fremdeles samme problem.

 

Der viste det seg at pumpen var montert for høyt i forholdt til varmer (pumpen var i et annet rom enn varmer så vi oppdaget ikke først at pumpen var over varmeren) dette har trolig resultert i at diesel fra slangen har rent inn i brennkammeret og dermed druknet varmeren på neste start. 

 

Vi flyttet Dieselpumpe så den stod lavere enn varmeren og med kontinuerlig stigning på dieselslangen (slik det står i manualen) og alt fungerte

Link to post
Share on other sites

 

Bitteliten skrev On 30.10.2019 at 19.04:

Viktigste vedlikeholdet av varmer er å kjøre den på

maks 10-15 min før den slås av

 

Sun Flyer skrev On 31.10.2019 at 22.58:

Pøh, har aldri gjort det. Min D4 har kun hatt et problem, nemlig viftemotoren. Min Planar har aldri hatt et problem. Har aldri kjørt den på fullt før den slås av.

 

jeg har heller ikke kjørt min på fullt, men denne mannen anbefaler det ........virker som han har litt pejling på varmere..

 

 

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Han har sikkert enormt peiling på varmere. Min mening er kun basert på egen erfaring med de varmerne jeg har hatt i min bobåt de siste årene. Eber d4 er nå på viftemotor nr 5 men har aldri gjort noe med brennkammeret. Min Planar 4 er urørt etter ca 10000 driftstimer.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...