Rookie_332 Startet 3.November.2019 Del på Facebook Startet 3.November.2019 Har 10 kg Bruce akter og 10kj plog baug er ikke dette litt lite da ga 30fot Bavaria sport burde det ikke være 15 kg ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.November.2019 Del på Facebook Svart 3.November.2019 Kommer an på hvor du skal ankre, men ja, jeg synes 10kg bruce er for snaut på den båten. Jeg har 7,5kg bruce i jolla, og synes det blir for snaut mange ganger. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
TideRace Svart 4.November.2019 Del på Facebook Svart 4.November.2019 Tau eller kjetting? 15 kg bruce på kjetting vil passe fint til din båt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.November.2019 Del på Facebook Svart 4.November.2019 10 kg Bruce burde holde greit det. Jeg har 7,5kg til min 27 foter og det sitter som støpt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
shipahoy Svart 4.November.2019 Del på Facebook Svart 4.November.2019 (redigert) Ville vurdert å bytte til et "moderne" anker, for eksempel 10 kg Rocna eller 12 kg Vulcan. http://www.rocna.com/product-range/sizing-guide Redigert 4.November.2019 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 4.November.2019 Del på Facebook Svart 4.November.2019 Nesten like viktig som ankeret og dets vekt, er ankrings teknikken og bunnforhold, kjetting eller tau, lengde på kjetting ute osv... 15 kg Bruce på en 30 fots båt vil selvfølgelig gi bedre og raskere feste, men et 10kg vil også funke om en gjør det "maksimale" ut av de andre tiltakene... Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 4.November.2019 Del på Facebook Svart 4.November.2019 Jeg vurderer å få montert vinsj i baugen på min 30 foter, da tenker jeg 10kg Bruce er det mest aktuelt. 10kg Bruce med kjetting sitter som f... Nok kjetting/tau ute er mye viktigere enn vekt på ankeret. Har i dag et Bruce kopi på 7,5kg med 2m kjetting (reserveanker), har ligger på svai med den mange gnager over natten, sitter som bare det. Men jeg legger alltid ut masse line... Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 4.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2019 Hei og takk for svar , har kjetting på begge ? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 4.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2019 Ok oppsummering 10kg med kjetting hele lengde holder ? men hadde kanskje vært litt snaut hvis ikke hatt kjetting på hele lengden ..... Og evt 15kj anker er litt bedre ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.