Jump to content

Orion 293 og andre dieseltilsetninger - Verd bryet?


Karlsenkystfiske

Recommended Posts

jerognal skrev On 19.11.2019 at 9.44:

En liten oppfreshing her:

Min XC70 har i flere år slitt med en turbo som henger og setter motor i nødmodus. Det er en heavy jobb å ta turboen ned for rens så har prøvd diverse stoffer. Noen funker IKKE, noen funker for en liten stund. Men ETT stoff virker så til de grader!

LIQUI MOLY DIESEL PURGE.

Ingen over ingen ved siden.

Etter at eg hadde to tanker iblandet dette stoffet i sommer/høst har eg ikke hatt ETT tilfelle av turbo-heng.

Nå har eg nettopp en på Volvo-forumet med samme problem. Bilen gikk i nødmodus i ett sett. Han har no kjørt 1 tank med Diesel Purge. VOILA null mer nødmodus. 

Eg kjøpte diesel purge i 5 ltr hos Romnes i Bergen.

Skulle ønske jeg hadde hørt om dette da jeg sleit med det samme på dieselgolfen min. Klarte nå å komme til med ovnsrens i skumform slik at den slapp taket etterhvert, men det var ikke helt enkelt husker jeg :)

Jeg tilsetter ca 30ml for hver 100L diesel. Kommer vel til å fortsette til flaska er tom tenker jeg. Vanskelig å kvantifisere noe resultat. Den er fortsatt forferdelig tungstartet når den er kald(har ikke glødeplugger), og bruker fortsatt 3-4 l i timen.

Morsomt å høre at folk har hatt oppsiktsvekkende resultater med slikt "lurium" :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...