Jump to content

Hvordan fjerner man festemasse på glassfiber (Ibiza 680)?

HandyAndy

Recommended Posts

Jeg er i gang med skrogreparasjon på en Ibiza 680 og ønsker tips om hvordan kan fjerne festemassen de har benyttet til å lime sammen skrog og innerliner. Ved 0 grader C er massen relativt hard og jeg ønsker tips på beste vei videre. Ønsker ikke å få videre skade av glassfiberlaminat ved for stor mekanisk påkjenning når jeg fjerner massen. 

Når massen er fjernet og jeg er på "god" glassfiber igjen så vil jeg forsterke skroget med biaksial duk og epoxi for å stive av et større område som har fått seg en smell. 

Jeg har noen forslag: 

- Slipe ned med liten båndsliper (mulig papiret "klogges med en gang?"

- Varme opp med varmluftspistor og så skjere av

- Bajonettsag 

- ...?

Hvilket produkt er det Ibiza (eller andre) benytter? Må få fatt i samme, eller tilsvarende når jeg skal lime det sammen igjen. 

2019-11-13 10_04_20-iCloud-bilder.jpg

Tester først med noen carbade blader fra Clas Ohlson (Bosch sagblad AIZ 32 AT), så får vi se hvor lenge det holder. 39,- for levering i posten, så det er til å leve med. 

Siden jeg ikke trenger så mye lim, så kan det vel være en mulighet for å lage dette av epoxy med fyllstoff. Får regne litt på det. Hvor kan jeg kjøpe Divilette / Gravicol til en ok pris og ikke for store mengder?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...