Øyvind Fimreite Startet 17.November.2019 Del på Facebook Startet 17.November.2019 Hei, holder på å skru på ein yanmar 4LHA-HTE der dysene har vært demontert av noen andre. når eg ser på dysene er den eine dysen ulik dei andre heilt fremme. lurer på, er dette ein slags tettning som skall tette nede når ein monterer dysen? Har sjekket nedi hullene der dysene skal stå og det ser ikkje ut som at det står igjen noe i den eine. kva kalles eventuelt dette? Dysetettning? Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 17.November.2019 Del på Facebook Svart 17.November.2019 Det kan være dysepakning eller flammepakning f.eks....... Det vil være veldig god hjelp for å si nøyaktig hva det er, hvis du leggef ut bilde av forskjellen..... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.November.2019 Del på Facebook Svart 17.November.2019 Har du sjekket ut denne tråden? Mye nyttig info Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
dieselfan Svart 17.November.2019 Del på Facebook Svart 17.November.2019 Får du ikke hjelp av Jens da? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 18.November.2019 Del på Facebook Svart 18.November.2019 Hei. Jeg tipper det er teflontetningen og eventuelt stålpakningen de refererer til. (Se bilde) Noen ganger blir de sittende fast på dysa når den taes andre ganger ikke. Eller de kan vært med ut ved uttrekk og blitt fjernet av den som tok de ut. Ny teflonpakning og stålpakning får du hos yanmarforhandler. Tror jeg betalte ca 20 Kr pr. Stykk når jeg byttet. Husk å sjekke nøye nede i dysehulleene på motortoppen om det er en teflon og/eller en stålpakning som ligger igjen nede i der før du monterer nye. I tråden som @Komodo. linker til i innlegget over så har jeg beskrevet dyse demontering, testing og montasje på 4lha-dtp. De er mer eller mindre identiske med hte. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.