Jump to content

Yanmar 4LHA-HTE dyser

Øyvind Fimreite

Recommended Posts

Hei, holder på å skru på ein yanmar 4LHA-HTE der dysene har vært demontert av noen andre.

når eg ser på dysene er den eine dysen ulik dei andre heilt fremme.

lurer på, er dette ein slags tettning som skall tette nede når ein monterer dysen? Har sjekket nedi hullene der dysene skal stå og det ser ikkje ut som at det står igjen noe i den eine.

kva kalles eventuelt dette?  Dysetettning? Takker for svar!

Hei. 

Jeg tipper det er teflontetningen og eventuelt stålpakningen de refererer til. (Se bilde) Noen ganger blir de sittende fast på dysa når den taes andre ganger ikke. Eller de kan vært med ut ved uttrekk og blitt fjernet av den som tok de ut. 

Ny teflonpakning og stålpakning får du hos yanmarforhandler. Tror jeg betalte ca 20 Kr pr. Stykk når jeg byttet. 

Husk å sjekke nøye nede i dysehulleene på motortoppen om det er en teflon og/eller en stålpakning som ligger igjen nede i der før du monterer nye. 

I tråden som @Komodo. linker til i innlegget over så har jeg beskrevet dyse demontering, testing og montasje på 4lha-dtp. De er mer eller mindre identiske med hte. 

3549EAEE-20E8-436A-9FA6-3C378B66A4FD.png.49f5d71c9c26cee86d81eadad0800c97.png

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...