Jump to content

erfaring septiktankmåler fra Watski

btt

Recommended Posts

Takk for tipset, bestilt en selv.

Kvier meg egentlig for å lage hull i en inntakt og tett septik tank, men siden det er på topp og siden det er en stund siden tanken var i bruk går det vel greit får man tro.

Vurderer å ta hullet i flukt med frifall tømmingen i bunn, slik at det i nøden kan brukes til å stake via...

Og så får vi håpe og tro at det er gode greier da. Vi kan jo utveksle erfaringer her etterhvert...

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Noen som greier å finne ut hvilke gjenger det er på proben? Jeg har ett ledig hull i min tank som har 1 1/4" gjenger som jeg ser alle andre målere har… Gidder ikke lage nytt hull hvis den ikke skulle passe her. 

• 5 months later...

Da er denne testet litt, og den skuffet virkelig.

Testet den først i en bøtte med vann før montering (saltvann, det er jo de vi spyler i dass med), og da virket den upåklagelig.

Allerede etter montering (med Tec 7, så det er ikke bare bare å demontere igjen) så ser jeg at det røde lyset lyser konstant, uten at knappen er inntrykket. Bortsett fra det så lyste de andre lysene som de skulle i forhold til fyllingsgrad, men kun noen få turer.

Nå lyser det røde lyset konstant, og trykker jeg knappen, så lyser det oransje lyset i tillegg, selv om tanken er helt tom.

Så dette var noe skikkelig dritt.

Noen som kan anbefale en annen type septikgiver som passer rett i giver hullet , når dette rælet demonteres og kastes ?

Jeg for min del er ferdig med septikmålere som står _inni_ tanken.. Mitt forslag ville være å la den gamle stå der som ‘plugg’ og heller få tak sensorer som kan stå på utsida. Enten kapasitive om du har plasttank, evt ultralyd om du har metalltank. Det finnes ferdige systemer og el-cheapo greier fra Kina for hjemmemekk. I side 4 av denne tråden ser du hva jeg endte opp med.

Ser ut som om jeg kanskje tok munnen litt full.

Sendte spørsmål til Watski i dag ang disse symptomene, og om det var noe å gjøre, og det er nå allerede en erstatning på vei til meg pga åpenbar defekt på den jeg har , så kanskje løsningen er brukendes alikevell, når jeg får testet en ny.

Servicen til Watski er det ihvertfall ikke noe å utsette på :clap:

Jeg har en tilsvarende liggende klar for montering.

Hold oss gjerne oppdatert på hvordan den nye måleren fungerer.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel