btt Startet 27.November.2019 Del på Facebook Startet 27.November.2019 hei, er det noen som har noe erfaring med denne? https://www.watski.no/septiktank-sensor-kit-11P3P det er septiktank sensor med 4 lys og tank føler. Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 28.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2019 Ingen har som har montert en slik ? Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 29.November.2019 Del på Facebook Svart 29.November.2019 Har ikke erfaring med denne fra før, men har bestilt en på BlakkFredag-tilbud i dag Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
btt Svart 29.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2019 hvor bestilte du da? Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 29.November.2019 Del på Facebook Svart 29.November.2019 På Watski.no, brukte linken i første innlegget Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
btt Svart 29.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2019 ja var jo billigere i dag, takk for tipset. bestilte selv en nå Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 29.November.2019 Del på Facebook Svart 29.November.2019 Takk for tipset, bestilt en selv. Kvier meg egentlig for å lage hull i en inntakt og tett septik tank, men siden det er på topp og siden det er en stund siden tanken var i bruk går det vel greit får man tro. Vurderer å ta hullet i flukt med frifall tømmingen i bunn, slik at det i nøden kan brukes til å stake via... Og så får vi håpe og tro at det er gode greier da. Vi kan jo utveksle erfaringer her etterhvert... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Mr_Stian Svart 29.November.2019 Del på Facebook Svart 29.November.2019 Noen som greier å finne ut hvilke gjenger det er på proben? Jeg har ett ledig hull i min tank som har 1 1/4" gjenger som jeg ser alle andre målere har… Gidder ikke lage nytt hull hvis den ikke skulle passe her. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 29.November.2019 Del på Facebook Svart 29.November.2019 Ingen aning om størrelsen men ut fra bildet ser det ut som om plast-‘mutter’ må teites fra innsida av tanken... Litt teit spør du meg ? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 29.November.2019 Del på Facebook Svart 29.November.2019 Var gratis frakt så jeg bestilte en å satser på at gjengene stemmer. Så og at det var en plast ring men denne er nok kun hvis du må lage nytt hull. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 30.November.2019 Del på Facebook Svart 30.November.2019 Jeg har ikke mannhull i min tank, så får ikke den mutteren nedi, langt mindre manøvrert den, så jeg må satse på ett trangt hull og tec7 tror jeg. Skal jo normalt ikke være trykk her.... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
JonnyBoy Svart 30.November.2019 Del på Facebook Svart 30.November.2019 Ser ut som det er forsenka hull i den øverste kragen, så det blir tec7 og skruer på meg. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Erik Svart 27.Mai.2020 Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 Da er denne testet litt, og den skuffet virkelig. Testet den først i en bøtte med vann før montering (saltvann, det er jo de vi spyler i dass med), og da virket den upåklagelig. Allerede etter montering (med Tec 7, så det er ikke bare bare å demontere igjen) så ser jeg at det røde lyset lyser konstant, uten at knappen er inntrykket. Bortsett fra det så lyste de andre lysene som de skulle i forhold til fyllingsgrad, men kun noen få turer. Nå lyser det røde lyset konstant, og trykker jeg knappen, så lyser det oransje lyset i tillegg, selv om tanken er helt tom. Så dette var noe skikkelig dritt. Noen som kan anbefale en annen type septikgiver som passer rett i giver hullet , når dette rælet demonteres og kastes ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Fantino Svart 27.Mai.2020 Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 Jeg for min del er ferdig med septikmålere som står _inni_ tanken.. Mitt forslag ville være å la den gamle stå der som ‘plugg’ og heller få tak sensorer som kan stå på utsida. Enten kapasitive om du har plasttank, evt ultralyd om du har metalltank. Det finnes ferdige systemer og el-cheapo greier fra Kina for hjemmemekk. I side 4 av denne tråden ser du hva jeg endte opp med. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Ser ut som om jeg kanskje tok munnen litt full. Sendte spørsmål til Watski i dag ang disse symptomene, og om det var noe å gjøre, og det er nå allerede en erstatning på vei til meg pga åpenbar defekt på den jeg har , så kanskje løsningen er brukendes alikevell, når jeg får testet en ny. Servicen til Watski er det ihvertfall ikke noe å utsette på Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
JonnyBoy Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Jeg har en tilsvarende liggende klar for montering. Hold oss gjerne oppdatert på hvordan den nye måleren fungerer. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Erik Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Skal prøve på det Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.