Jump to content

Nytt gulv i båten med skum inni

Helge77

Recommended Posts

Jeg tror det enkleste å raskeste er å bygge det  på den måten som det er gjort allerede jeg hadde tenkt å dele opp gulvet i 4 seksjoner å bytte ut parti for parti drivstoff tanken ligger midt i gulvet uten noen forsterkning over.. Det er vel mye mer arbeid å bygge ny ramme som alt må stå på båten er som sagt 30 år å holder sikkert ikke 30 år til 

Helge77 skrev for 1 time siden:

Hvilken type skum er det som må brukes kan jeg bruke vanlig bygg skum 

byggskum med åpne celler er nok et dårlig valg her.

I tidligere tråder her så har vel rådene gjerne vært at dette ikke er så enkelt å få til selv med bra resultat som man skulle tro, 
Er noen her inne med erfaring fra båtbyggeri , får håpe de kommer innom og svarer 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Slik jeg forstår det så må båten stå I formen ved skumming slik at skroget ikke blir deformert. Og det får man jo ikke til med en gammel båt. Så det beste du kan gjøre er å støpe inn stringers som forsterkning I stedet, og legge dørken på disse. Ingen liten jobb, men resultatet blir nok bra!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det har vært mange tråder her inne om akkurat dette med skum under dørken. Konklusjonen ut fra det jeg har lest er at det er bare å glemme å få til for en hobbyreparatør i garasjen. Gjør som @index sier; riv vekk alt og lag stringere under i skroget, så legger du dørk oppå. Flere tråder her inne om akkurat det. Bla. så gjorde jeg det i min Draco (se link i signaturen). @Ingar har også en utmerket tråd om akkurat dette på en gammel With, men han løste det på en annen måte enn stringere, han lagde selvbærende dørk. 

• 2 måneder senere...

Takker for gode tips 

Det ble en kombi løsning vekk med alt av skum

jeg lagde stringere av di anbefalete eps platene tror jeg det het. festet med epoksylim å duk. Å Ny kopi av original tre ramme rundt  nye stringere laget med forskalings plater  holder på nå med å legger poliester/å duk på den nye dørken. 

Hvor mangen lag med duk bør jeg bruke på dørken jeg bruker GLASSFIBERVEV 300G fra biltema 

Den gamle glassfiberen på dørken som var der varierte fra 2 mm til halv cm uten system virkert det som

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...