Sitrin Startet 1.Desember.2019 Del på Facebook Startet 1.Desember.2019 Er det noen som kan låne bort eller leie ut en propell avtager? Er til propell på fast aksling . kjøpte en to armet avtrekker på Biltema, men fikk ikke begge armene rundt propellen eg det blir trangt ved roret. Blir kostbart å kjøpe en ny til ca fem tusen for en gangs bruk og har ikke det som skal til for å lage en. Håper derfor om noe har dette ar jeg kan få lånt eller leiet den en helg (i området Oslo, Akershus, Østfold) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Martine29 Svart 1.Desember.2019 Del på Facebook Svart 1.Desember.2019 Du får da vel låne en hos ditt faste bilverksted vel..... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Desember.2019 Del på Facebook Svart 1.Desember.2019 Sitrin skrev for 2 timer siden: Er det noen som kan låne bort eller leie ut en propell avtager? Er til propell på fast aksling . Hvilken diameter har akslingen din? Jeg har en god avtrekker som gjør vei i vellinga, men den er laget for 40mm aksel, så der er det en begrensning oppover. Det betinger også at propellen har 4 blader, og at man får to M16 gjengestenger mellom bladene. Hvis den passer kan du gjerne låne den, men det er jo et stykke unna da... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 1.Desember.2019 Del på Facebook Svart 1.Desember.2019 Den er hjemmelaget, og ser slik ut. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sitrin Svart 1.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Desember.2019 Hei Komodo. jeg burde selvfølgelig vist diameter på akslingen, men det må jeg komme tilbake på Den du har laget der ser veldig fin ut. jeg får ta en tur til båten neste helg så skal jeg få målt den, hvis jeg ikke finner ut det på enten måte Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Komodo Svart 1.Desember.2019 Del på Facebook Svart 1.Desember.2019 Det burde vel være mulig å finne ut av den diameteren uten at du må dra i båten. Hvis du forteller hva slags motor du har og litt info, så er det vel mange som vet litt om de båtene. Tviler på at de ble levert med så mange forskjellige diametre på akslene. Men jeg er redd du har litt tykkere aksel enn det vi har. Vi har tross alt bare en 144hk Yanmar, og du har vel vesentlig større motor i din båt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sitrin Svart 1.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Desember.2019 Jeg skal til Sarp på mandag så da kan jeg dra innom. Teknisk info. Båt Flem 350 Yanmar 340 hk (6LYA) ZF V gir med fast aksling Alt er 2005 model Mener å huske at jeg har mål 50mm eller 55mm, men det bør jeg uansett fått verifisert Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Mix Svart 1.Desember.2019 Del på Facebook Svart 1.Desember.2019 Tipper 45mm aksling. Det tar deg 5 minutt å slippe ned roret. Spørsmålet er om du har høyde nok under der du står med båten. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 2.Desember.2019 Del på Facebook Svart 2.Desember.2019 Har en kraftig jeg også som er til min Storebro 420. 60 mm aksling. Den kan du også få låne. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 2.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2019 Så utrolig hjelpsomme medlemmer av båtplassen er ???? Jeg tar en tur innom båten på onsdag så kommer jeg tilbake med målene. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Mix Svart 2.Desember.2019 Del på Facebook Svart 2.Desember.2019 Du trenger ca. 35cm plass under roret for å slippe det ned. Ta vekk roret først hvis du har plass under båten til det. Det gjør jobben så mye enklere. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 3.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2019 Har aldri løsnet roret før og håper egentlig å slippe det. regner med at det må løsnes fra innsiden og der er det trangt å komme til. Kroppen er langt fra smidig ? Fordi båten står på en tralle som kan senkes i forkant så tror jeg det skal være plass nok bak Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Mix Svart 3.Desember.2019 Del på Facebook Svart 3.Desember.2019 (redigert) Sitrin skrev 47 minutter siden: Har aldri løsnet roret før og håper egentlig å slippe det. Det er enkelt, skru løs klemkopling på rorkult, skru av låseskriva på toppen og roret detter ned. Støtt gjerne opp med en planke under først slik at ikke roret går ukontrollert i bakken. Avfett rorstammen med Lynol elns. når du monterer ror og rorkult tilbake igjen etterpå. du vil ikke ha fett eller noe mellom rorstamme og klemkoplingen på rorkulten. Redigert 3.Desember.2019 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 4.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2019 Da er akslings diameter målt. Den er 50mm. Håper derfor jeg lån låne/leie av deg Skage ? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Sitrin Svart 22.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2019 Takk for alle tips. Den løsnet den til slutt. Roret ble demontert. Er spent på hvordan det blir å montere den tilbake (en kile kom ned etter at roret ble fjernet). Klarte det med min egen Biltema avtager og slipte den til etter en ide jeg fikk etter at jeg så hva Skage hadde gjort med sin. Da er det bare å få sendt den bort. Vet flere anbefaler winrace i Arendal for propellservice, men det er et stykke unna. Noen andre anbefalinger for hvem som kan gjøre dette i Oslo/Akershus/Østfold? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Mix Svart 23.Desember.2019 Del på Facebook Svart 23.Desember.2019 Er dette en slags gjettekonkuranse ? Du har ikke sagt ett kløyva ord om hvorfor du skal demontere denne propellen. Så skal vi anbefale deg ett sted å reparere uten å vite hva som er problemet ? En Biltema avdrager litt varme og en god kakk er plenty nok for å få løs en propell såfremt det er plass til å gjøre jobben. Bra du tok til deg råd og tok vekk roret. Er det ett kilespor ute å går finner du det nok. Sitér dette innlegget Link to post
CGM Svart 23.Desember.2019 Del på Facebook Svart 23.Desember.2019 Hør med Skjerdens Mek Verksted AS i Brobekkveien 102B (22 19 41 50). De er meget dyktige og har veldig bra priser på rep av propeller. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 23.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2019 (redigert) Kanskje greit med litt mere informasjon Mix Har aldri tidligere trengt så mye krefter for å løsne noe, men man får alltid nye erfaringer Enden av propellbladene er skarphet opp litt opp. Det ble innen ubalanse, men greit å få gåt over dem og fått dem hele og kontrollert det hele. Redigert 23.Desember.2019 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
ezach Svart 18.Mars Del på Facebook Svart 18.Mars Løfter denne: @Komodo Har du propellavtrekkeren ennå? Renoverer propellanlegg og må ha av 3-bladet propell fra 30 mm aksling. 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Mars Del på Facebook Svart 18.Mars Jepp, den ligger under benken i garasjen så jeg i går. Skal muligens til byen etterpå. Send meg en IM med tlf. nr. ditt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ezach Svart 18.Mars Del på Facebook Svart 18.Mars Takknemlig! Sender IM 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.