Eureka Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Du får høre med havneverten som sikkert kommer tuslende i løpet av kvelden ? Link to post
Eureka Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Lurer på om det ikke er hvalkjøtt å få spist/ kjøpt på Harøya, -naboøya. Er ei hvalfangsskute som holder til der. Link to post
Gunga Din Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Røkt hvalkjøtt er kjempegodt......... S/Y Gunga Din Link to post
Eureka Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 -Myklebust hvalprodukter, ser jeg de heter Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Røkt hval er godt ja. Kjøpte det i Svolvær da vi var der i 2016. @Gunga Din Det ligger ei hvalskute her også. @Eureka Ser litt på været når jeg våkner i morgen. Vurderer Midsund hvis det er vær til å gå. Link to post
Eureka Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Godt alternativ. Er jo en skjermet plass det. lagt det en gang. Muligheter for fjelltur med utsikt over distriktet Link to post
Gew77 Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Midsund er et bra valg?? Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Eureka Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 midsund sett fra et stykke opp i fjellet Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Høres bra ut folkens. Det er viktig å få tommel opp fra lokalkjente ? Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 (redigert) Dagens tur ble på snaue 10 nm, og gikk på flatt vann ut fjorden, og litt mer kvapsete da vi kom ut i åpnere farvann. Finnøy gjestehavn er en rolig og trygg havn, med litt spesielt innløp. Ansolutt ikke noe problem, men den grønne staken står sånn til at hadde den stått i Strømstad eller Kragerø, hadde det blitt noen grunnstøtinger der i løpet av en sesong ? Jeg klarer ikke å holde meg da jeg så thaimatboden på brygga, så lunsjen ble til middag og vel så det før jeg ble ferdig. Det er viktig med lokal mat ? Det ble kun en liten rusletur i nærområdet, så noe lang bildeserie ble det ikke. Jeg lurer fælt på hvor alle menneskene er, da vi også i dag på en fredag ligger flett alene på denne flotte brygga. Har alle dratt sørover ? Vi liker at det er plass i havnene, men det får være måte på? På vei ut mot havet Naboøya Bønder på tur Helt nyvasket Hvalskute Harpunen Grovere harpun Restauranten Øyas store sønn Dagens leverandør av takeaway. Terningkast 6 Redigert 10.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Eureka Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 (redigert) ? tja hvor er folk... er vel en del industri på den andre øya, Harøya. I.P.Huuse. Mulig folk er permittert og sitter inne og teller kronestykker og gruer seg til neste regning. Ellers så sitter de utenfor campingvogna på den faste plassen inne i jordbærbygda valldal og tafjord. ? Synes det er raust av deg å legge ut fendre på utsiden, selv om hele brygga er ledig. ? og ja, den staken der, den holdt på å lure meg også. Redigert 10.Juli.2020 av Eureka (see edit history) Link to post
Trophy Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Eureka skrev 1 time siden: Synes det er raust av deg å legge ut fendre på utsiden, selv om hele brygga er ledig. ? Lurt å fendre på begge sider når man ikke ser brygga, slipper å stresse da? Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Eureka Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Bra poeng. Tenkte det var for å vise at utenpåliggere er velkommen ? Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Trophy skrev 55 minutter siden: Lurt å fendre på begge sider når man ikke ser brygga, slipper å stresse da? Det er tanken bak. Mor slipper å stresse. ? Link to post
Lady E Svart 11.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 Den hvalfangsten der jakter ikke hval, bare turister. Link to post
Tom Rør Svart 11.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 Lady E skrev for 2 timer siden: Den hvalfangsten der jakter ikke hval, bare turister. Jeg antok det ? Link to post
omhI Svart 11.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 Om det er litt kaldt i vannet for bading (eller kanskje du er isbader?) kan du prøve Håp i havet (om det er åpent ?) Et moderne badeland med fantastisk utsikt mot havgapet. Håp i Haver ligger kun få meter fra Finnøy gjestehavn så du må ha sett det.. Her finner du blant annet basseng, barnebasseng med boblebenk, sauna og trimrom. Link to post
Tom Rør Svart 11.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 omhI skrev for 1 time siden: Om det er litt kaldt i vannet for bading (eller kanskje du er isbader?) kan du prøve Håp i havet (om det er åpent ?) Et moderne badeland med fantastisk utsikt mot havgapet. Håp i Haver ligger kun få meter fra Finnøy gjestehavn så du må ha sett det.. Her finner du blant annet basseng, barnebasseng med boblebenk, sauna og trimrom. Vi så det, og kikket inn. Flott anlegg? Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 Tom Rør skrev for 2 timer siden: Lady E skrev for 4 timer siden: Den hvalfangsten der jakter ikke hval, bare turister. Jeg antok det Tom, vær litt forsiktig, som jeg kan tolke dette, du er jo turist.. å den på jakt... kan være skummelt.. ??? den harpunen ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 11.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden: Tom, vær litt forsiktig, som jeg kan tolke dette, du er jo turist.. å den på jakt... kan være skummelt.. ??? den harpunen ? Det er derfor vi nå ligger i Midsund ?? Det lå en svær en med tønne i masta rett utfor her, men satser på at den hovedsaklig sikter på hval? Link to post
Tom Rør Svart 11.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 (redigert) Vi har brukt dagen i dag til å gå ut mellom kraftbygene som har kommet med ujevne mellomrom. Midsund er en fin havn der den ligger klistret inntil et flott fjell med flere små fosser. Flere butikker og et par spisesteder er det her, så det mangler ingenting. Vi rakk å gå et stykke opp og ned sherpatrappa så vi fikk litt oversikt, og det er absolutt verdt strevet. Vi gikk snaue 400 trinn, og de siste 2600 får noen andre ta? Vi prøvde også thai-restauranten på senteret ved siden av havna. Den holdt absolutt mål. God plass i en flott havn Mektig Flott bevarte hus Pynt Imponerende trapp bygget av sherpaer God utsikt Havsnurp Fisker på vei hjem Redigert 11.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Eureka Svart 11.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 Dere skulle starta egen YouTube kanal! ?? er jo et britisk pensjonert ektepar som lager tv-programmer im kanalturer. Jeg tror dere kunne overgått det, lætt. Link to post
Tom Rør Svart 11.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 Eureka skrev 1 time siden: Dere skulle starta egen YouTube kanal! ?? er jo et britisk pensjonert ektepar som lager tv-programmer im kanalturer. Jeg tror dere kunne overgått det, lætt. He he. Det mangler nok en del der. Den serien er forøvrig helt rå. Skikkelig flott serie fra fine steder, og formidlet på en utrolig behagelig måte? Link to post
Eureka Svart 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 (redigert) Dere fant veien til Langevåg ? og devoldfabrikken, antar jeg. Det er en sunnmøring i alle ? været har plutselig snudd til det bedre også Redigert 13.Juli.2020 av Eureka (see edit history) Link to post
Eureka Svart 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 (redigert) Hadde jeg vært hjemme nå, hadde jeg sett deg fra verandaen. Jfr pos på MT. og du hadde vært i dette bildet tror det faktisk et Brigg som passerte på dette bildet ? Redigert 13.Juli.2020 av Eureka (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn