Tom Rør Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 (redigert) Eureka skrev for 21 timer siden: Dere fant veien til Langevåg ? og devoldfabrikken, antar jeg. Det er en sunnmøring i alle ? været har plutselig snudd til det bedre også He he. Vi sveipet innom, og far fikk seg en regnjakke og en collegegenser. Vi gikk inn i havna til båtforeningen, og den behøvde ikke å være vesentlig trangere den innseilingen ? Vi ligger nå i Ikornnes, og her er det kun en gjestebåt til, så hva båtfolket her oppe gjør aner ikke jeg. Det er jo fellesferie? Vi ruslet inn til Sykkylven i går kveld, og det er en koselig plass, med en beliggenhet som kan ta pusten av noen og enhver. Med "høge kvasse fjell" som en ramme rundt seg. Vi er snart klare til å kaste loss, og gå mot Geiranger, men kaster inn noen bilder fra gårsdagen. Vi ble avfotografert på vei inn til Ålesund Voksenbåt ? Vi måtte vente ? Grov redskap Mye båter på vent Her er beredskapen stor Klar til dyst Grei dorgeredskap Der la vi oss ikke Brygga vi egentlig burde gått til på Devoldfabrikken Isteden la vi oss her. Hyggelig mann hjalp oss å få lagt til Fabrikken Bare vakkert Nei det var ikke jeg som la det på dekket deres ? Ålesund sett "bakfra" Litt tørst. 750 l fra Egersund Sykkylven Mat og vinhus, og møbler i kjelleren Ekornes Sykkylven kyrkje Ikornnes Ikornnes Ikornnes tatt fra brua Slett ikke stygt Fin longsideplass Ekornes Sykkylvsbrua Postkort Nydelig lokk Redigert 14.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Faxen Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Flotte bilder. God tur videre. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Faxen skrev 7 minutter siden: Flotte bilder. God tur videre. Takker. La inn litt tekst også? Link to post
Brigg Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Eureka skrev for 20 timer siden: og du hadde vært i dette bildet tror det faktisk et Brigg som passerte på dette bildet ? Usedvanlig flott motiv det der ? Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Eureka Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 (redigert) ja Brigg, og det er jo gøy å kunne se medlemmers båter passere. Gøy å se nærområdet sitt med andres øyne ? I Langevåg er det en annen havn som helst brukes av gjestebåter. ? ikke så " midt i smørøyet" som dere la dere, men 500 meter ekstra å gå. De holmene utenfor Langevåg er liksom "vår sørlandske skjærgård" og det er gøy å gå innimellom der når det er opp mot flo... på vestsiden av seilerhytta/ Gåsholmen er en fin lagune med utlagt fortøyningsbøye. Redigert 14.Juli.2020 av Eureka (see edit history) Link to post
Eureka Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Så tilfeldigvis innom MT. Nå passerer dere snart fjellgården Yste Skåtet på SB side. ? en fin plass Link to post
Eureka Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 (redigert) Hoff... dramatikk i Geiranger, nå når dere først kom dit. ( et barn har falt i elva, og det letes) Redigert 14.Juli.2020 av Eureka (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Eureka skrev for 5 timer siden: Hoff... dramatikk i Geiranger, nå når dere først kom dit. ( et barn har falt i elva, og det letes) Det er rett og slett tragisk dette her. Dette skjedde rett etter at vi ankom, og det søkes fremdeles. Nå hørte jeg akkurat på vhf at de har gjort et funn oppe i elva. Det har kretset helikoptere og blitt søkt fra båter siden det skjedde. Det er en rar stemning i området her. Jeg tenker på de stakkars foreldrene som har fått livene sine forandret for alltid ? Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Hørte akkurat nå at gutten er hentet opp? Link to post
Eureka Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Bra. Har kjent på det i ettermiddag. Lå og tenkte mye mens jeg la ungan i kveld. Alt man tar for gitt. Plutselig snur livet. Jeg jobbet tidligere som Torvald med Geiranger som AO. Selv om Geiranger ligger avsides, er det imponerende hvor mye mannskap man kan stable på beina. Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Jeg har også i dag tatt en del bilder på turen, og jeg mener jeg med rimelig stor sikkerhet, og totalt uten ydmykhet kan påstå at Norge er et av verdens absolutt vakreste steder å ferdes. Jeg velger å vente til i morgen med å legge ut noe, da dagen i dag tok en merkelig vending. Jeg føler ikke for å legge lystbetonte bilder i dag med tanke på det som skjedde her. Vi kommer sterkere tilbake i morgen? Link to post
Eureka Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 (redigert) ? ta ivare. Redigert 14.Juli.2020 av Eureka (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 (redigert) Jeg tør påstå at den turen inn til Geiranger med et opphold der, ligger høyt på listen min nå. Med det været vi fikk ble det innertier sånn båtturmessig. At ulykken la en demper på besøket skal ikke underslås, men livet må gå videre. Vi leide en snåling et par timer så vi fikk sett oss rundt. Det er absolutt å anbefale? Jeg legger ut bilder i rekkefølge fra vi gikk inn til Geiranger og dagens bilder deretter. Det blir ikke kommentert på alle, men dere får bære over med meg. På vei mot Geiranger. Ikke "kvasse høge fjell" enda Nydelig plass "Brutalix" i god driv Vakkert Vi måtte "Trollfjord" Mye vann i fjellet Sightseeingbåt Geiranger Fin plass i gjestehavna Mye foss i denne bildeserien Sjefen Gammelgulltraktoren Vakker solnedgang i går Norge på sitt beste Snålingen Snålingen To snålinger Redigert 15.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 (redigert) Vi gikk en dag før fra Geiranger, da vi følte vi hadde sett det vi kom for. Jeg burde aldri betale for to døgn i en havn ? Vi hadde tenkt til å gå til valldal, men jeg orket ikke gå 8nm inn fjorden for å komme dit. Jeg gikk isteden til Stordal gjestehavn. Ikke et vondt ord om Stordal, men man betaler ikke for en uke i gjestehavna her. Man får fort sett alt, og selvom havneleia er 150; så blir det med en dag? Fin gjestehavn og definitivt stille, men i morgen settes kursen mot Trandal. Dit hadde jeg tenkt til å dra i 2016, men jag så i kikkerten og tenkte at det der er ingen gjestehavn. Gleder meg til å komme dit. Håper det er plass til oss, for den havna er ikke så stor. Litt dokumentasjon på at vi har vært i Stordal kommer her. Fin elv Gjestebrygga Sjøboder Nykirka fra 1907 Gammelkirka den er fra 1789 Elva er sjuk Zetor’n En annen Zetor Redigert 15.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Eureka Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 I bildeserien på vei til Geiranger, har du bilde av et hvitt hus med undertekst "nydelig plass". Det er huset/ garden til han der Severin, som hadde en serie på nrk. Dere passerte Åkneset/ Åknesremna også. Det er fjellpartiet som en dag raser ut og vasker bort hele Geiranger, opp til Union, - og alle bygdene. -filmen Bølgen har du sikkert sett. det er mektig landskap. Samtidig, når man har gått inn til Geiranger én gang, så holder det med det. Derfor går folk i strøket her inn Hjørundfjorden i stedet. Trandal ? ser frem til bilde av deg på huska deres. blir skikkelig sunnmørstur det her. Link to post
Tom Rør Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Eureka skrev 25 minutter siden: I bildeserien på vei til Geiranger, har du bilde av et hvitt hus med undertekst "nydelig plass". Det er huset/ garden til han der Severin, som hadde en serie på nrk. Dere passerte Åkneset/ Åknesremna også. Det er fjellpartiet som en dag raser ut og vasker bort hele Geiranger, opp til Union, - og alle bygdene. -filmen Bølgen har du sikkert sett. det er mektig landskap. Samtidig, når man har gått inn til Geiranger én gang, så holder det med det. Derfor går folk i strøket her inn Hjørundfjorden i stedet. Trandal ? ser frem til bilde av deg på huska deres. blir skikkelig sunnmørstur det her. Vi så sensorene oppe i berget, og fritt for å ikke være der den dagen det raser ? Trandal ser jeg fram til. Et ikke ukjent band har jo en låt som heter Trandal. Skal sjekke om puben er så bra som gutane påstår? Når det gjelder husken, er jeg ikke kjent med den. Er det den hvor det ligger et bilde på nettet med en jentunge som husker? Link to post
Tom Rør Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Fant den ? https://www.nrk.no/mr/denne-huska-har-blitt-ein-turistattraksjon-1.14148484 Link to post
Chilli Solbris Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Var en tur i Geiranger i fjor med bil. Det var en flott opplevelse. Virkelig en tur jeg kunne tenkt meg med båt! ??? Ogctakk for herlige bilder!☺️☺️☺️ Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 16.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2020 Dere får virkelig med dere mye og dokumentert det ....ikke mye slaraffenliv på gjestebrygga med dere Takk for at dere deler Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tom Rør Svart 16.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2020 LALUNA II skrev for 6 timer siden: Dere får virkelig med dere mye og dokumentert det ....ikke mye slaraffenliv på gjestebrygga med dere Takk for at dere deler I dag er det slaraffenliv. Vi ligger nå i Trandal. Kjempekoselig havn som jeg ikke fikk besøkt i 2016. Så rett og slett ikke at det var en havn da vi gikk midtfjords. Feilen er nå rettet opp? Link to post
Tom Rør Svart 17.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 Er det noen som kan si om denne leia innimellom og bortimellom er noe å satse på? Link to post
nie Svart 17.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 Det går fint men må følge godt med på plotter og merker. Rotete farvann men helt trygt så lenge du er våken og uten promille. Link to post
dacapo Svart 17.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 (redigert) Der er helt greit å gå - dette er mine hjemmetrakter. Mange småsund og holmer, men går du merket lei er deg grei skuring.. Borgarøya i Ulstein kommune kan være verdt et besøk - gammelt handelssted. Er kafedrift der i sommer, men usikker på om det er åpent hver dag.. Min hjemmehavn er Haddal som du passerer på veien.. Redigert 17.Juli.2020 av dacapo (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 17.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 nie skrev 37 minutter siden: Det går fint men må følge godt med på plotter og merker. Rotete farvann men helt trygt så lenge du er våken og uten promille. Det ser ut som at man bør følge med ja ? Null promille når jeg er i fart ? Takker og bukker dacapo skrev 26 minutter siden: Der er helt greit å gå - dette er mine hjemmetrakter. Mange småsund og holmer, men går du merket lei er deg grei skuring.. Borgarøya i Ulstein kommune kan være verdt et besøk - gammelt handelssted. Er kafedrift der i sommer, men usikker på om det er åpent hver dag.. Min hjemmehavn er Haddal som du passerer på veien.. Da legger jeg opp ei rute ? Takker og bukker Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn