Tom Rør Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Bergen dørk skrev 38 minutter siden: Bekreftes vel av dette Facebook-siden: https://m.facebook.com/JokerUtsira/photos/a.416991211724308/2961831060573631/?type=3&source=57&__tn__=EH-R ?? Link to post
Tom Rør Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 (redigert) Vi gikk fra Espevær i dag ved 10 tiden i dag, og vinden hadde løyet litt, men det var nok 8-10 m/s, og med halvvoksne dønninger måtte vi fore de grønne litt på slutten. Vi besøkte jo Røvær i 2016, så det ble ikke noe langturer til toppen e.l . Vi fikk vasket masse tøy, og til alt hell, serverte de komle på kroa, så dagen ble svært så bra rent ernæringsmessig ? Røvær er en kjempeplass som absolutt bør besøkes. Jeg foretrekker det framfor Haugesund. Litt sjø på vei mot Røvær Endelig rolig Innseilinga Trangt farvann Gjestehavna Bedehuset Et flott kumlokk Ensom sjark Stor skøyte Hurtigbåten Trang innseiling Hurtigbåten på butikkaia Vi traff denne og søster’n Brannstasjonen Et merkelig fartøy Komlemiddag En liten serie av hurtigbåtens ankomst En serie av avgangen Denne likte jeg ? Redigert 29.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Key Freak Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Ahhh, komle! Får jeg til en båtferie på vestlandet, skal jeg ta deg på ordet. Da blir det Røvær. Er det en gjestebrygge dere ligger på? Forøvrig godt dokumentert at Fjordled faktisk får plass i kanalen. Jeg antar at @sap_2000er tilfreds nå. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Key Freak skrev 25 minutter siden: Ahhh, komle! Får jeg til en båtferie på vestlandet, skal jeg ta deg på ordet. Da blir det Røvær. Er det en gjestebrygge dere ligger på? Forøvrig godt dokumentert at Fjordled faktisk får plass i kanalen. Jeg antar at @sap_2000er tilfreds nå. Gjestebrygge med alle fasiliteter. @sap_2000 bør nok være,overbevist nå ja? Link to post
Key Freak Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Tom Rør skrev 19 minutter siden: Gjestebrygge med alle fasiliteter. @sap_2000 bør nok være,overbevist nå ja? @sap_2000liker det nok ikke, for nå ser det plutselig ut til at det er god plass til en P62 der! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Key Freak skrev for 12 timer siden: @sap_2000liker det nok ikke, for nå ser det plutselig ut til at det er god plass til en P62 der! Den kunne thrustet seg sidelengs ???? Link to post
Key Freak Svart 30.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 (redigert) Tom Rør skrev 1 time siden: Den kunne thrustet seg sidelengs ???? Redigert 30.Juli.2020 av Key Freak (see edit history) Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Eureka skrev for 17 timer siden: For en plass! Ja, og den er bare et lite knallhardt steinkast fra Haugesund. Vi ble fortalt at det var smekkfulle der i helga, men været var vår venn, og jagde folk hjem pga. litt vann fra oven og litt trekk? Da vi gikk fra Espevær, var det rimelig voksen sjø, og da vi i morges gikk til Utsira, var det minst like stor sjø.Vi måtte mate de grønne godt da også, og da gikk sjarken som et lokomotiv ? Det er vel kanskje en grunn til at det ikke er andre gjestebåter her? Link to post
Tom Rør Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 (redigert) Nok en plass på listen krysset av ? Etter en røff tur fra Espevær til Røvær i går, gikk vi i dag til Utsira. Utsira er en plass som jeg har hatt lyst til å besøke lenge, men som oftest er det ikke vær som tillater det. Øya ligger 20 km. ut i havet, så det skal ikke så mye til for at vi med lystbåter må kaste inn håndkleet. Vi var litt skeptiske, da vinden ikke hadde løyet så mye som vi ønsket. Da vi hadde kommet oss ut, og ikke hadde noe som beskyttet oss fra storhavet, kjente vi at her må vi mate hestene igjen. Så fort motorene hadde fått arbeidstemperatur, ga vi gass. Prinsessa fra Plymouth gikk mot Utsira som er lokomotiv, og oppførte seg akkurat sånn som fine engelske damer skal når de blir pushet litt. ? Bilder og filmer fra turen ble det selvsagt tatt. Utsira er kjent for mye, men noe de har blitt kjent med de siste år, er en stor samling av Streetart som kunstnere har fått lage rundt på øya. Disse verkene kommer når du minst aner det, mens andre ligger helt åpen og synlig. Disse legger jeg ut i et eget innlegg. Godt fortøyd i den sørlige havna Flott moderne bygg Sjark og hegre En smak av syden Denne var ikke snakkesalig Her får man åndelig input Nordre havna Lun havn Ut fra den nordre havna Indre basseng i nordre havna Fin innseiling til indre basseng Lat som at dette kommer litt senere ? Samme caps vi to ? Denne grunnmuren ble ikke laget på en langhelg ? Gammelfyret Redigert 30.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 (redigert) Her kommer bilder av streetart på Utsira. Noen av disse er bittesmå, så man må se godt etter for å se dem. Dette må ikke forveksles med hærverk som man ser i byene, men som et kunstprosjekt som er akseptert av øyas befolkning. Jeg personlig liker dette godt. Redigert 30.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 (redigert) Vi er i ferd med å kaste loss på Utsira, og hadde tenkt på å gå til Stavanger. Saken er jo at det er meldt litt vind i morgen og søndag, så da hadde det vært lurt å ta Jæren i dag isteden. Er det noen som kjenner til dieselfyllingen på Kvitsøy? Det skal være to steder der, men om de har EN 590, og om det er god omsetning også hadde vært kjekt å vite. Edit: jeg svinger innom Skudeneshavn ser det ut som. Der har de også diesel? Redigert 31.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Jakob T Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Møtte deg rett sør for Obrestad, gikk litt nermt deg for å ta bilde ? Link to post
Chilli Solbris Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Herlig lesning! Jada, jeg har skrevet det mange ganger før! Men nå er jeg ferdig med å vaske tre vegger på huset til Tone og nesten ferdig med å male en vegg! Og da er det så utrolig fint å få dra på tur langs hele kysten?????? Så takk for turen til Espevær, Røvær og Utsira så langt de siste dagene! Skudeneshavn er også en vakker plass!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 (redigert) Jakob T skrev for 4 timer siden: Møtte deg rett sør for Obrestad, gikk litt nermt deg for å ta bilde ? He he. Jeg så du hadde tlf oppe. Du kom i lav høyde så jeg. ?? Takk for kult bilde, og god tur videre ?? Nå ble jeg fersket i å ikke gå i "Tomrørfart"?? Redigert 31.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 (redigert) Vi forlot Utsira i et strålende vær, og det var bare behagelige dønninger. Jeg skulle fylle diesel i Skudeneshavn, men der hadde de bare diesel med gassolje. Jeg fylte kun det jeg måtte, og etterfyller med EN 590 i Egersund i morgen. Jeg la inn et ekstra gir den siste 1,5 timen, da jeg antok at det kunne bli fullt i gjestehavna, men der tok jeg feil. Her er det fremdeles ledige plasser klokka 22.54 Egersund er en koselig by hvis man går litt i bakgatene over havna. Det ble knipset litt på veien, og her i Egersund. Silkeføre Skarvemøte Skudeneshavn Skudeneshavn Skudeneshavn Skudeneshavn Skudeneshavn Skudeneshavn Skudeneshavn Denne vokter innseilinga til Egersund Flott skute Egersund En vakker skute til Fin liten statue Flott lukk Bedehuset Redigert 31.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Gew77 Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Kjente omgivelser fra ca halvannen uke siden?? Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Eureka Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Si meg, har du en greie for kumlokk ? Finnes det eget forum for kumlokkentusiaster? ? Link to post
Tom Rør Svart 1.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2020 Eureka skrev for 20 timer siden: Si meg, har du en greie for kumlokk ? Finnes det eget forum for kumlokkentusiaster? ? Ja faktisk. Jeg har en sånn Side ? https://www.facebook.com/groups/2132207603768174/?ref=share Link to post
Tom Rør Svart 1.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2020 (redigert) Møkkasjø og brudeferd Vi gikk fra Egersund i dag tidlig med kurs for Lista eller Farsund, men da vi nærmet oss Hidra ga vi blaffen. Det var ubehagelig å stampe med sjøen midt i fjeset, så Rasvåg ble vår havn i dag. Der har vi vært før, både på henteturen og Nord-Norge turen. Det husker sikkert @Eureka, da vi møtte ham og hans far her. Rolig og trivelig havn som jeg ikke har problemer med å besøke igjen hvis det passer seg sånn. Vi satser på Mandal i morgen, da vinden skal snu utpå natta. Det er vesentlig bedre å få vinden bakfra. Det ble tatt noen bilder i dag også. Møtte denne på vei ut fra Egersund. Denne syntes sjøen var helt ok Flott trehusbebyggelse over alt Idyllene står i En hule Øyyy. Hvor skal fatter’n? Nå er’n borte altså ? Brudefeden i Rasvåg Brudefølge i Rasvåg Rasvåg ser jeg dobbelt? Redigert 1.August.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Eureka Svart 3.August.2020 Link til dette innlegget Svart 3.August.2020 Ser frem til oppdatering fra min fødeby, Mandal ? Link to post
Chilli Solbris Svart 4.August.2020 Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 (redigert) Mandal har en fantastisk sjømatbutikk!??? Håper dere får været med dere!?? Redigert 4.August.2020 av Solbris II (see edit history) Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Eureka Svart 4.August.2020 Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 Og alle bakeriene.... og saftige skolebrød med kokos.... Link to post
Pequod Svart 4.August.2020 Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 Solbris II skrev for 2 timer siden: Mandal har en fantastisk sjømatbutikk!??? Håper dere får været med dere!?? Anbefaler laksewrapen og den himmelske fiskegratengen! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2020 (redigert) Vi har siden sist vært i Mandal og i Olavsundet, og kom i går til Lillesand. I Mandal møtte vi Eirina med mannskap, og vi går nå i følge nordover. At Sørlandet er flott er absolutt ikke noe overdrivelse. Det er en god håndfull plasser nedover som jeg elegant hadde ofret høyrearmen for. Det var nok ikke bare vi som tenkte at brygge er bra i det været som var meldt. Det er mye båt her nå. Jeg slenger ved noen bilder fra de siste dagene. Kanskje de ikke er i riktig rekkefølge, men det får vi leve med ? Mandal Fruen hadde venner på besøk Jeg tar gjerne litt brød De holdt god avstand I Mandal kommer det svære trær rekende ned i gjestehavna Det var stille i gatene En nydelig nederlandsk dame Her kan man hente åndelig påfyll Flott dame på fasaden til et privathus Her kan også åndelig påfyll tilgjengelig Fra utsikten Fra utsikten Mandal Spor fra krigen Fin tilgang for publikum Grafitti Ikke diktning av høy klasse, men Jeg tror denne var operativ Olavsundet Mann, hund og fugl Mann? Natt i olavsundet Fin natt da vinden hadde løyet noe En av de fastboende på Helgøya Et fort før Kristiansand når vi kom sørfra Flust med flotte steder langs kysten Tunga rett i munnen Tom Ulvøysundet Lillesand Far og dyr i blåsten Flott gudshus Lillesand havn Redigert 5.August.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn