Chilli Solbris Svart 5.August.2020 Link til dette innlegget Svart 5.August.2020 Det er slett ikke feil å feriere langs norskekysten!! Jaggu har det rotet seg inn en huleboer på et av bildene dine her inne også!! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 8.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 (redigert) Vi har gått over i slapp feriemodus, og ligger nå ved bukkholmene rett ved Lyngør. Etter en regnfull ekstra havnedag i Lillesand, var det godt å gå 26 nm til uthavn med tau til moder Norge. I går tok vi jolla til Eirina og fikk oss et bedre måltid på Seimakerfruens kro. Fiskesuppa var absolutt innafor. Vi ruslet bort til butikken, og jeg tør påstå at det var en av de koseligste korte spaserturer jeg har foretatt. Utrolig idyllisk. Grimstad Mange grunner Grunnesund Grunnesund Eirina i godt driv Mon Bijou lar hestene løpe fritt Mot Bukkholmene Fin og rolig plass Nydelig fiskesuppe hos seilmakerfruen Utrolig koselig i Lyngør Redigert 8.August.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 12.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 (redigert) Vi har nå kommet til Sand Marina, etter å ha besøkt Portør, Uleholmen og Svenner. Svenner besøkte vi jo også på vei nedover, men i godvær er det egentlig en dødssynd å gå forbi. Jeg legger ved litt bilder fra turen etter Lyngør, og de får bare tale for seg selv. Flott kogg ved Lyngør Lyngør Bruktmarked i Portør Angliadel på bruktmarkedet Portør Kragerø Portør Portør Toller og losboden i Portør Portør Fuglemøte Uleholmen Svenner Denne drar vi vel kjensel på? Eller hva @Bonus Færder fyr Redigert 12.August.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Bonus Svart 12.August.2020 Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 (redigert) Tom Rør skrev for 2 timer siden: Denne drar vi vel kjensel på? Eller hva @Bonus Den virket ikke helt ukjent nei ... Har jo spandert rundt tre år av livet mitt ombord i denne skuta ... ❤️ Redigert 12.August.2020 av Bonus (see edit history) Link to post
Key Freak Svart 12.August.2020 Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 Fantastiske bilder! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 16.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 (redigert) Alt har en ende, og en drøyt åtte ukers ferie er intet unntak. Etter et deilig stopp på Svenner, gikk vi til Sand marina, hvor vi fikk toppladet batterier, og fylt vann. Vi gikk deretter til Fredagshølet, hvor vi lå fra torsdag til søndag. Der ble det rett og slett kun slaraffenliv, med bading og grilling. Vi gikk i dag til Østre Bolæren, hvor vi igjen møtte Eirina. Det ble pizza og pils på kroa, og mer pils og burger i Mon Bijou etterpå. Redigert 16.August.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 16.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 Når vi nå i praksis er hjemme, må jeg takke så mye for følget. Jeg håper folket har fått noe ut av denne tråden, og som jeg nevnte tidligere, så har alt en ende. Til og med en drøyt åtte ukers ferie. Jeg var frekk nok til å avspasere mandagen, men jeg sliter fremdeles med å lete fram når jeg skulle ha arbeidet inn den dagen? Heldigvis har jeg en raus sjef, så det går nok bra i år også.? Jeg håper situasjonen vi er i nå endrer seg, så jeg kan få realisert min Nordfrisiske drøm neste sommer. Så folkens : Takk for følget, og følg oss gjerne neste år igjen? Jeg setter umåtelig stor pris på responsen på disse trådene? Link to post
navid Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Tusen takk for enda et flott reisebrev og alle de fine bildene, trivelig «å være med dere» på reisefot langs vår fine kyst! Link to post
Lars O Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Som vanlig en fryd å følge dere her og på FB. For en som har bodd 24 år på Vestlandet var det kjekt å se igjen mange av de stedene vi selv besøkte de årene vi bodde i Bergen. Det gledes allerede over tour of 2021 Lars O. Link to post
Sholsen58 Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Takk for turen, gleder meg til neste ?? Link to post
Chilli Solbris Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Takk for turen og besøket på Værlandet! Gleder oss allerede til neste tur! Ov vi håper også at drømmen din går i oppfyllelse! Dere pløyer opp uprøvd hav for mange av oss andre! Vel blåst!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Takker for turen og skildringer ;-) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Gew77 Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Takk for turen Dere er en inspirasjon og takket være dere fikk vi besøkt noen havner vi aldri hadde lagt inn på lista om ikke noen hadde gått opp løypa på forhånd:) Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
oberst1 Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Mange fine bilder og en flott tur dere fikk til i år Link to post
Viksund 830 Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 (redigert) Takk for turen, til inspirasjon og egne drømmeturer. Redigert 17.August.2020 av Viksund 830 (see edit history) Link to post
Key Freak Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Takk for nok en sommer med flotte bilder og reiseskildringer, til glede og inspirasjon for oss andre! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Pequod Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Takk for at vi fikk være med på nok en fantastisk tur! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 17.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 (redigert) Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg grovregnet litt på distansen vi har gått i år, og det ble Ca 1400 nm. Jeg regnet også på, og kom fram til at drøyt åtte uker er altfor lite ferie ? Jeg trives godt hjemme og i jobb, men keg kunne meget godt tatt et par måneder til ombord. Tiden formelig raser unna når man er på farten. Hjembygda. Drøyt åtte uker siden sist. Sjarken i hjemmehavn Redigert 17.August.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn