Skoddelos Startet 8.Desember.2019 Del på Facebook Startet 8.Desember.2019 Hei. Lurer på om noen har erfaring med eldre yanmar 4jh3-te. (Gangtid på den motoren jeg er interessert i er på om lag 1000 timer). Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Desember.2019 Del på Facebook Svart 9.Desember.2019 Har en sånn i Northern Regina. Gått 1700 timer nå. båt og motor fra 2005. Da jeg overtok båten var den 1100 timer. Aldri noe problem med motoren. Går rimelig, også på lavt turtall (den bruker ca 1/2 l7nm på 1800 rpm/6knop). Vi passer på å få blåst motoren rein om vi har gått lenge under 2000 rpm - da drar vi opp turtallet 1/2 time et par ganger i døgnet så turboen for varmet seg skikkelig opp (turboen starter å lade på ca 2000 rpm - turboer har ikke gått av å stå i ro - da kokser de igjen) Jeg forventer mange flere timer av denne motoren. Tenker minst 10.000 før den bør overhales. Alt avhenger av standen på motoren. Sjekk at olja er OK, motoren ren og uten lekkasjer, den starter lett, går pent og eksosen er OK. Oljenivå og oljens stand på giret er også viktig. Sitér dette innlegget Link to post
Skoddelos Svart 11.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2019 Ok. Takk for svar. Regner med den motoren du har også er saltvannskjølt. Har du hatt noen utfordringer med det? Er redd for tæring. Har også hørt at det er aluminiumstopp på denne, og at dette er en stor svakhet. har du noen meninger om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Desember.2019 Del på Facebook Svart 11.Desember.2019 (redigert) Jeg trodde de motorene var ferskvannskjølt? Googlet, ferskvannskjølt og vannkjølt turbo (ferskvann). Redigert 11.Desember.2019 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 11.Desember.2019 Del på Facebook Svart 11.Desember.2019 4JH3-TE er ferskvannskjølt, ja! Vi hadde "storebroren" 4JH3-DTE (120hk) i forrige båten. Motoren hadde runda ca 1550 timer da vi solgte båten i 2015. Enkel og grei motor, som hvis den får stellet sitt, bare tusler og går. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 11.Desember.2019 Del på Facebook Svart 11.Desember.2019 Det er en sånn som står i min båt, fra ca 2000 eller litt før (levert fra Skilsø i 2000). Motoren er ferskvannskjølt, men har selvfølgelig sjøvann inn til varmeveksleren. Ikke noe tull og er rimelig i drift, så 150 liter diesel varer en stund hvis den kjøres fornuftig. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 11.Desember.2019 Del på Facebook Svart 11.Desember.2019 Sjøvannskjølt eller ferskvannskjølt, ved begge metoder benyttes jo sjøvann. Her er det nok en begrepsforvirring ute å går.... Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 11.Desember.2019 Del på Facebook Svart 11.Desember.2019 Skoddelos skrev On 8.12.2019 at 23.07: eldre yanmar 4jh3-te Vil ikke kalle denne gammel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.