Guest Avmønstret# Startet 10.Desember.2019 Del på Facebook Startet 10.Desember.2019 Helt stille og fint ute. Sitter å følger med på Kystvær appen og ser hvordan stormen nærmer seg. Kast på 32 m/s på Utsira, tenker det river godt i fortøyningene i Haugesund. Kast på 20 på Lindesnes. Torungen 19, Svenner 14,7, Vikertangen 12,6. I følge windy treffer vinden Østfold sånn ca mellom 1900 og 2000. Yr sier at det er stiv kuling på Torbjørnskjær nå, økende til full storm ved midnatt. Vurderer å dra ned til båten. Vet den er godt fortøyd... men full storm da gitt :-/ Og rett sør. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 Pinkvin skrev 3 minutter siden: Helt stille og fint ute. Sitter å følger med på Kystvær appen og ser hvordan stormen nærmer seg. Kast på 32 m/s på Utsira, tenker det river godt i fortøyningene i Haugesund. Kast på 20 på Lindesnes. Torungen 19, Svenner 14,7, Vikertangen 12,6. I følge windy treffer vinden Østfold sånn ca mellom 1900 og 2000. Yr sier at det er stiv kuling på Torbjørnskjær nå, økende til full storm ved midnatt. Vurderer å dra ned til båten. Vet den er godt fortøyd... men full storm da gitt :-/ Og rett sør. Jeg sitter lunt og godt i stuen med et glass rødvin, i den trygge forvisning at Hulda greier seg sjæl. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 Hulda skrev 12 minutter siden: Jeg sitter lunt og godt i stuen med et glass rødvin, i den trygge forvisning at Hulda greier seg sjæl. Joda. Men av en eller annen grunn liker jeg godt å være tilstede når naturen tar tak og røsker. Sitte i varmen i båten og kikke bort på vindinstrumentet når det kommer en ekstra kraftig kule. Tror jaggu jeg må ta meg en tur ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 Her står det rett på stueglasset, er noen gode kuler innimellom. Båten sjekket jeg i går. Leste det skulle ta seg opp mot midnatt. Venter på statusoppdatering fra skuta @Pinkvin :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Sjøholken Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 Blåser godt her i Isdalstø, rett nord for Bergen. Vinden kommer sydfra og selv her inne har sjøen gått hvit i kastene. Vinden er ustabil, men tidvis meget kraftig. Småbåtene trives ikke spesielt godt til kai her nå. Glad jeg har kamera og kan følge med Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 (redigert) Ser ut som det skal blåse opp litt utover kvelden iflg siste værvarsel her Redigert 10.Desember.2019 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
index Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 Pinkvin skrev for 1 time siden: Tror jaggu jeg må ta meg en tur ;-) Kom du deg greit ombord? Jeg benyttet sjansen mellom kastene og var ombord og hentet litt saker. Båten ligger helt fint hos meg, men å komme til og fra krevde litt konsentrasjon. Men spesielt vanskelig var det ikke. Var nok heldig med tidspunktet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
pipe Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 Begynner å lufte bra her også. Greit å ha båten i opplag på land så har man en ting mindre å bekymre seg over føler jeg nå. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 Min båt står på land, så fortøyninger er ingenting å bekymre seg for... Men er glad jeg har tung presenning over... Ringte havnesjefen, og fikk beskjed at "burkaen" lå fint... Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 Blåser godt her nå. Værstasjonen på brygga, sier 15,8 m/s rett i baugen på båten. Sjøen begynner og bygge seg opp. Sitter i stua og følger med, men ikke mye jeg kan gjøre om noe skulle skje.. Godt jeg sikret med ekstra tau i dag. Nå er den festet med ikke mindre enn 3 tau til 2 moringer og 3 tau til brygga og 2 tau til fjellet - forut og akter.. Litt nervøs for dybden, da det ikke er mer enn 2-3 meter under akterpartiet Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 (redigert) Litt humpete utpå i dag ? Bare å holde seg hjemme ? Redigert 10.Desember.2019 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 Jeg har båten trygt på land i Son i Oslofjorden, men sannelig blåser det godt i havnen nå. Jeg hadde tenkt å ta en tur til havnen imorgen for å sjekke noe elektrisk, men det kan jo være greit å få sjekket presenningen også. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Desember.2019 Del på Facebook Svart 10.Desember.2019 S/Y Vega skrev for 5 timer siden: Her står det rett på stueglasset, er noen gode kuler innimellom. Båten sjekket jeg i går. Leste det skulle ta seg opp mot midnatt. Venter på statusoppdatering fra skuta @Pinkvin :) Lite spennende, heldigvis. Skuta lå å rugga fint i litt sjø, litt vind og litt regn. Men Svanhild og Svante, som hadde søkt nødhavn mellom betongflytebrygga og baugen, mente de måtte trekke ut i rom sjø når jeg skulle ombord, fikk nesten et snev av dårlig samvittighet :-) index skrev for 4 timer siden: Kom du deg greit ombord? Jeg benyttet sjansen mellom kastene og var ombord og hentet litt saker. Båten ligger helt fint hos meg, men å komme til og fra krevde litt konsentrasjon. Men spesielt vanskelig var det ikke. Var nok heldig med tidspunktet. Var ikke noe vind å snakke om, kom noen drag nå og da, men ikke med noe særlig futt i. Det skumleste var å kjøre hjem, var svineglatt på småveiene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.