Jump to content

Tolema Båtutstyr Porsgrunn konkurs (igjen)


Akvanauten

Recommended Posts

Tolema Båtutstyr i Porsgrunn er konkurs igjen

 

https://www.varden.no/nyheter/na-er-denne-butikken-konkurs-vi-gjorde-et-aerlig-forsok/

https://www.ta.no/porsgrunn/nyheter/konkurs/slo-seg-selv-konkurs-kassa-er-tom/s/5-50-857319

https://www.purehelp.no/m/company/details/tolemabtutstyras/913107020

 

Nå er det game over for BestMarin i Porsgrunn. Det er synd, for det var hyggelige gutter som forsøkte seg denne gangen. Jeg skriver denne gangen fordi det har skjedd før, med tidligere eiere. Dette får meg til å tenke og til å stille noen spørsmål:

 

1. Hvorfor er det tydeligvis så vanskelig å drive båtbutikk i Porsgrunn?
2. Er det et marked for båtbutikk i Porsgrunn / Skien / Grenland, eller det det ikke mulig å drive sånt her?

3. Vil noen forsøke seg på nytt?
4. Hvor skal vi handle båtutstyr nå? Er det noen andre som tør å starte opp, eller blir vi i Grenland nå henvist til nettet?

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

Link to post
Share on other sites

godthaab- skrev for 3 timer siden:

Triex satser jo stort i nytt lokale rett på andre siden av elva nå

Jasså, det var interressant, hvor da nøyaktig?

Nå er det ikke noen umiddelbar krise, vi har jo fortsatt Motor huset nede på Raset (Motorraset som det kalles?)

Meget godt fornøyd med servicen, og ikke mimst utvalget i butikken, det har IKKE Tolema.

 

Kjappe til å få inn varer de må bestille er de også. Det kan IKKE sies om Tolema gutta.

Eneste minus er at de er stengt på lørdager.

 

Dessuten var de liten vits i å få de hos Tolema til å bestille varer.

Ved 2 anledninger har de bestilt ting som de ikke hadde inne, ingen av gangene fikk jeg varen. 

 

Siste gang var i 2016, da jeg i februar bestilte tankgiver til septikken, etter å ha mas frem til påske, ble gubben i butikken sur og sa:" Ikke spør mer, JEG ringer deg når den kommer."

 "Javel" sa jeg og kjøret til Herholdt Andersen i Tønsberg og kjøpe den der en time senere. 

 

PS. Venter fortsatt på tlf?

 

Så på spørsmålet om hvorfor de gikk under igjen.

 

Vel, hvis jeg allikevel må vente ett par dager for å (forhåpentligvis) få en vare, kan jeg like godt kjøpe den på nett selv.

 

Jeg håper jo at de åpner igern, men de må oppgradere kraftig før jeg blir en (god) kunde der igjen.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Dessverre er ikke nomen den eneste som har tilsvarende erfaring, i mitt tilfelle var det kabel til en plotter.

 

Med tanke på hvor mange mennesker det sokner til dette området så ville det jo være kokko om det ikke skulle være bærekraftig ??

I Holmestrand var/er det en sjappe som jeg mer enn gjerne stakk innom, ikke fordi den var fancy, størst eller hårete... men fordi jeg fikk så ærlige svar... beklager det har vi ikke en god leverandør på eller det kan jeg ha klart om du har anledning til å komme innom til fredag igjen..  klart jeg anbefaler en slik til alle jeg kjenner  

Link to post
Share on other sites

Trist at de ikke klarte det. Ofte var det slik at "det har vi ikke, men kan bestille" Noen ganger fikk jeg varen og andre ganger tok det år og dag. Det skal vel litt til å klare seg i ett slikt presset marked og ta ut bærekraftig lønn. Flere bestiller jo mye fra utlandet også. Det er heller ikke rart når prisene er ofte under det halve, selv med mva og toll.

 

Jeg selv bestiller noe, men setter pris på god kundeservice og kompetanse. Førstnevnte var de jo innafor på, kompetanse kommer med tiden. Kan jo ikke vite alt heller... Så kjedelig at det gikk filleveien for dem. Får bare håpe at det går bra for dem videre...

Link to post
Share on other sites

Jakob T skrev for 2 timer siden:

Netthandelen gjer at mindre nisjeberifter sliter. Kunskapen, og erfaringen forsvinner. 

Egentlig viktig å handle lokalt, trasig når butikken er vekk

Støtter den. Prøver å handle mest mulig lokalt men noe må bestilles på nett da det ikke finnes å få tak i her i landet.

Synes mange nettbutikker har dårlig produktinformasjon så blir litt bingo om man ikke vet eksakt hva man er ute etter.

Link to post
Share on other sites

Jeg er naturligvis for å støtte lokalt, og ta vare på evt. Kompetanse, men dårlig service og oppfølging støtter jeg ikke.

 

Når markedet er så presset som det er, må butikkene skille seg ut fra mengden av nettbutikker for å overleve, det klarte de ikke her, desverrre.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

TOLEMA BÅTUTSTYR (Bestmarin) I PORSGRUNN ER KONKURS. - 40 % på alle varer. Masse fine varer skal vekk under konkurssalget.
(Hele innredningen skal også selges med alt av kontorer og dataanlegg og kassasystemer. Pris kr 50000.- eks mva for den.) Flott container og gulvasker selges.

Åpningstider:

Lørdager fra 10.00 til 16.00
Mandag til fredag fra 10.00 til 17.00
Adresse:
Tollbugata 29. 3933 Porsgrunn.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...