Jump to content

Webasto Thermo 90s brennkammer utslitt


jeb

Recommended Posts

Lazyjack skrev 23 minutter siden:

Og dess kraftigere varmer jo større påkjenning på brennkammeret - tenker jeg. 

Eller; jo mindre varmer (fysisk sett), og høyere effekt. Da blir den termiske belastningen på stålet større. En fysisk stor varmer har mer stål i brennkammeret som tar opp varmeenergien fra flammen. Det er en av grunnene til at jeg er skeptisk på brennere med høy effekt som ikke er fysisk større. 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 2 minutter siden:

Eller; jo mindre varmer (fysisk sett), og høyere effekt. Da blir den termiske belastningen på stålet større. En fysisk stor varmer har mer stål i brennkammeret som tar opp varmeenergien fra flammen. Det er en av grunnene til at jeg er skeptisk på brennere med høy effekt som ikke er fysisk større. 

Selvsagt riktig! 

Link to post
Share on other sites

Takker for synspunktene 

Brennkammeret er vell 2/3 deler av hele varmere så dette vil vel koste en del tenker jeg.

 

Dette er jo også en vann varmer så det skulle kansje gitt litt mer kjøling rundt brennkammeret , eller kan det det være for lite vann i sirkulasjon som kan ha forårsaket det, den har fungert veldig bra så plutselig stoppet den 

591EC61F-8588-4D5C-895A-E0E09757D867.jpeg.b730924aad601ced2d045469de06bec5.jpeg

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
Sun Flyer skrev 33 minutter siden:

Hvordan blir et brennkammere utslitt?

Det blir en termisk slitasje ved at stålet blir utsatt for høy temperatur fra flammen som brenner. Du kan si at det forvitrer på en måte. Av den grunn finnes det stålkvaliteter som er mer varmebestandige enn andre. Det kan skalle av og bli tynnere, og det kan også sprekke som du sier. 

Link to post
Share on other sites

Da virker den igjen, det sitter en liten knapp i senter av temperatur limiter som må trykkes inn.

 

Så nå ble det veldig behagelig varme i båten igjen, det ble endel lufting av systemet men det gikk fint, nå får den stå og gå noen dager 

så jeg får varmen i skroget, og sammen med avfukteren på 50 %  så skulle det bli nokså tørt..

 

Takk for hjelpen.

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...