jeb Startet 20.Desember.2019 Del på Facebook Startet 20.Desember.2019 Jeg har varmeren min på service og dette var utfallet brennkammeret utslitt. Kan det være mulig at brenn kammeret er utslitt på en så kraftig brenner , og hva vil dette koste kontra ny fra Kina mon -tro er det noen erfaringer på dette her på forumet. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Lazyjack Svart 20.Desember.2019 Del på Facebook Svart 20.Desember.2019 Det er jo ikke uvanlig å bytte brennkammeret på diesel varmere etter noen hundre timers drift. Og dess kraftigere varmer jo større påkjenning på brennkammeret - tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Desember.2019 Del på Facebook Svart 20.Desember.2019 Lazyjack skrev 23 minutter siden: Og dess kraftigere varmer jo større påkjenning på brennkammeret - tenker jeg. Eller; jo mindre varmer (fysisk sett), og høyere effekt. Da blir den termiske belastningen på stålet større. En fysisk stor varmer har mer stål i brennkammeret som tar opp varmeenergien fra flammen. Det er en av grunnene til at jeg er skeptisk på brennere med høy effekt som ikke er fysisk større. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lazyjack Svart 20.Desember.2019 Del på Facebook Svart 20.Desember.2019 Komodo skrev 2 minutter siden: Eller; jo mindre varmer (fysisk sett), og høyere effekt. Da blir den termiske belastningen på stålet større. En fysisk stor varmer har mer stål i brennkammeret som tar opp varmeenergien fra flammen. Det er en av grunnene til at jeg er skeptisk på brennere med høy effekt som ikke er fysisk større. Selvsagt riktig! Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 21.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2019 Takker for synspunktene Brennkammeret er vell 2/3 deler av hele varmere så dette vil vel koste en del tenker jeg. Dette er jo også en vann varmer så det skulle kansje gitt litt mer kjøling rundt brennkammeret , eller kan det det være for lite vann i sirkulasjon som kan ha forårsaket det, den har fungert veldig bra så plutselig stoppet den Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 12.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2020 Da var varmeren fikset igjen, skifte av brenneren, kom på 4700 kr. , Men når jeg skulle starte den ble den for varm , er det noen som vet hvordan eller hvor varmeføleren sitter, finner den ikke selv på tegningene Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
portofino Svart 12.Januar.2020 Del på Facebook Svart 12.Januar.2020 Det er garantert luft i systemet som gjør at den blir for varm, og som igjen trigger temp følerne. Mener å huske at de nullstiller seg selv når den blir avkjølt. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 12.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2020 Da fant jeg den det er er Temperature limiter håper det er slik at den nullstiller seg skal prøve igjen på tirsdag Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Sun Flyer Svart 13.Januar.2020 Del på Facebook Svart 13.Januar.2020 Hvordan blir et brennkammere utslitt? Sprekker det opp? Er det noe mekanisk inni der? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Komodo Svart 13.Januar.2020 Del på Facebook Svart 13.Januar.2020 Sun Flyer skrev 33 minutter siden: Hvordan blir et brennkammere utslitt? Det blir en termisk slitasje ved at stålet blir utsatt for høy temperatur fra flammen som brenner. Du kan si at det forvitrer på en måte. Av den grunn finnes det stålkvaliteter som er mer varmebestandige enn andre. Det kan skalle av og bli tynnere, og det kan også sprekke som du sier. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
S/Y Emma Svart 13.Januar.2020 Del på Facebook Svart 13.Januar.2020 Vi kjøpte ny Eber i fjor, etter å hatt den på sørvis. Det viste seg at brennkammeret hadde blitt ovalt(!), sannsynligvis et resultat av å ha gått i mer enn tjue tusen timer. Så det er mulig. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
jeb Svart 14.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2020 Da virker den igjen, det sitter en liten knapp i senter av temperatur limiter som må trykkes inn. Så nå ble det veldig behagelig varme i båten igjen, det ble endel lufting av systemet men det gikk fint, nå får den stå og gå noen dager så jeg får varmen i skroget, og sammen med avfukteren på 50 % så skulle det bli nokså tørt.. Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.