Jump to content

Scand 7600 med VP D3 190hk, propellstørrelse?

Båtogmotor

Recommended Posts

Hei. Har en scand 7600 som jeg har montert en Volvo d3 190 hk med dps drev . Noen som vet hvilken propell størrelse jeg trenger? Er f-serie propell.  

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Propell størrelse". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

Hei og velkommen til forumet. Jeg kan ikke hjelpe deg med spørsmålet, men vil tipse deg om å endre overskriften i henhold til reglene. Da holder vi forumet lett å søke på og så slipper du at tråden blir stengt.

Hei.

Veit ikke hvilken størrelse du skal gå for men ser du skriver F serie (rustfri til x antall tusen). Har du vurdert "i" serie. Er alu propeller med 3 og 4 blad som sitter veldig godt i sjøen. Tror de vil være like effektive som F serie men til 1/3 av prisen.

Mener de kan brukes opp til 240hk og ca 38 knop før blad gir seg.