Jump to content

Osmose innvendig i båt

Meksico

Recommended Posts

Hei, 

Har en båt som har stått noen år med mye vann innvendig. Båten har ingen ventiler, så den har nærmest stått å blitt kokt hele sommeren. Dette har ført til noen osmosebobler i tak og på innsiden av skroget. Den er uinnredet og har bare et lag hvitmaling på alle flater innvendig. virker bare som boblene er under ytterste malingslag. Har noen tips om hvordan jeg kan behandle dette?

Jeg har satt inn elektrisk avfukter, så båten er tørr og fin innvendig nå.

Har lagt ved bilde av en av boblene.

81353013_609127396499695_2701255376568844288_n.jpg.ab022d938a89a91b9a8c059bc0b78751.jpg

mvh. Anders

Dersom du mener den gråbege klatten omtrent midt på bildet så ser det jo ut som den ligger utenpå støpen. Dersom det ikke er den, men alle ujevnhetene du tenker på, så mener jeg det ser ut som helt vanlig "bakside/innside-støp" - blir ofte slik der krav til finnish ikke er så nøye. Prøv å skrape/stikke gjennom gelcoaten, kommer det ikke ut væske så er alt ok. 

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Litt rart hvis jeg skulle tatt bilde av en betongvegg og sagt det var en båt.. det er i alle fall ikke min type humor. 

Takk for svar! 

Jeg vet ikke om dette er vanlig, siden de aller fleste andre båter stort sett er tildekket innvendig, men pusser og grunner, så blir det sikkert bra. 

Hei. Det var jo litt rart hvis det var væske inne i de blærene men uansett så er det lite og bekymre seg over. Den malinga på innsiden er malt

etter glassfiberen er herdet.  Da blir det litt voks på overflaten. Det kan føre til at malingen slipper. Hvis feil grunnarbeid. Men det forklarer ikkje vesken.

Meksico skrev for 3 timer siden:

Litt rart hvis jeg skulle tatt bilde av en betongvegg og sagt det var en båt.. det er i alle fall ikke min type humor. 

Takk for svar! 

Jeg vet ikke om dette er vanlig, siden de aller fleste andre båter stort sett er tildekket innvendig, men pusser og grunner, så blir det sikkert bra. 

Puss vekk og la tørke. Og så kan du male med topcoat eller 2-komponent maling. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...