Morten_L Startet 4.Januar.2020 Del på Facebook Startet 4.Januar.2020 (redigert) Kjøpte en Webasto ThermoTop VEVO fra en 2012 Ford Mondeo når jeg plukket noen andre deler fra bilen. Har lyst til å koble denne opp i båten som varmer til varmtvann og motorvarmer. Men finner ikke helt ut av om det er mulig å starte den med vanlig bryter eller om en må via et Webasto panele e.l Så vidt jeg har googlet meg til startes den via signal på W-bus, er det mulig å "lure" den til å starte via en vanlig bryter? Redigert 4.Januar.2020 av Morten_L (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 4.Januar.2020 Del på Facebook Svart 4.Januar.2020 Vet ikke svaret. Men kanskje denne er løsningen du trenger? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=136730006 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Morten_L Svart 5.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2020 Takk, fant tilsvarende. Men planen var avsolutt lavkost på dette siden jeg ikke vet tolstand på varmer osv. Så jeg hadde håpet det var mulig å få til en helt enkel Manuel start på den, evnt med en "hundring" dings fra eBay e.l Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 7.Januar.2020 Del på Facebook Svart 7.Januar.2020 Har fått med meg at det ikke er noen snarvei til å styre canbus styrte varmere. Fikk vite dette av en kompetent bilmekaniker som hadde vurdert å bruke canbus styrt varmer i båten, men ga opp prosjektet. Mulig noen andre har bedre svar. Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 7.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2020 blueline skrev 17 minutter siden: Har fått med meg at det ikke er noen snarvei til å styre canbus styrte varmere. Fikk vite dette av en kompetent bilmekaniker som hadde vurdert å bruke canbus styrt varmer i båten, men ga opp prosjektet. Mulig noen andre har bedre svar. Har også hørt det, men håpte at så lenge jeg ikke har behov for å styre temp, timer, lese feilkode osv, kun sende start/stopp signal at det var en vei rundt det... Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 7.Januar.2020 Del på Facebook Svart 7.Januar.2020 På min webasto Thermo 90 s har jeg kun start og stopp, hvordan det er koplet opp er jeg ikke sikker på, men at det går vet jeg, om du ikke er for langt unna kan du se på oppsettet mitt , ligger på skjæløy utenfor Fredrikstad. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.