Jump to content

Webasto ThermoTop VEVO fra bil i båten?

Morten_L

Recommended Posts

Kjøpte en Webasto ThermoTop VEVO fra en 2012 Ford Mondeo når jeg plukket noen andre deler fra bilen. Har lyst til å koble denne opp i båten som varmer til varmtvann og motorvarmer. 

Men finner ikke helt ut av om det er mulig å starte den med vanlig bryter eller om en må via et Webasto panele e.l

Så vidt jeg har googlet meg til startes den via signal på W-bus, er det mulig å "lure" den til å starte via en vanlig bryter?

Webasto 1.jpg

Webasto 3.jpg

Webasto 2.jpg

Edited by Morten_L (see edit history)

Takk, fant tilsvarende. Men planen var avsolutt lavkost på dette siden jeg ikke vet tolstand på varmer osv. Så jeg hadde håpet det var mulig å få til en helt enkel Manuel start på den, evnt med en "hundring" dings fra eBay e.l

Har fått med meg at det ikke er noen snarvei til å styre canbus styrte varmere. Fikk vite dette av en kompetent bilmekaniker som hadde vurdert å bruke canbus styrt varmer i båten, men ga opp prosjektet. Mulig noen andre har bedre svar.

blueline skrev 17 minutter siden:

Har fått med meg at det ikke er noen snarvei til å styre canbus styrte varmere. Fikk vite dette av en kompetent bilmekaniker som hadde vurdert å bruke canbus styrt varmer i båten, men ga opp prosjektet. Mulig noen andre har bedre svar.

Har også hørt det, men håpte at så lenge jeg ikke har behov for å styre temp, timer, lese feilkode osv, kun sende start/stopp signal at det var en vei rundt det... 

På min webasto Thermo 90 s har jeg kun start og stopp, hvordan det er koplet opp er jeg ikke sikker på,  men at det går

vet jeg, om du ikke er for langt unna kan du se på oppsettet mitt , ligger på skjæløy utenfor Fredrikstad.

Gruno 40 verftsbygget i nederland