Jump to content

Når er beste tiden for en salgs annonse, og på hvilke nettsider?


goggen000

Recommended Posts

Jeg tror kanskje at du bør vente til den største jule/nyttårsstria har lagt seg. Vil tippe at å selge båt er like greit hele året, sp.målet er bare prisen. Jeg antar at du får bedre pris på våren enn på høsten. Jeg har sett at mange setter opp "salgsannonser" på marianer, opplagsplasser, nærbutikken osv. Ellers er nok Finn.no et veldig bra sted å annonsere båten fra. Husk bare gode og informative bilder. Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Tror vel at seriøse interessenter til en lukket båt, som NB-en din, er i markedet hele året.

For oss var iallfall jakten på Viknes 1030 et «helårsprosjekt» som endte med kjøp midtvinters.

Forutsetter da at båten ligger på vannet så den kan prøves.

Ligger den på land kan du sikkert like godt vente til du har sjøsatt den.

Redigert av nie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Finn.no er vel det opplagte for båt. En god annonsen med gode bilder er nok viktig. Her er min tese:

 

1. Dårlig/halvdårlig annonse som legges ut tidlig kan være en ulempe. Selv når våren kommer vil mange kjenne igjen den "kjipe" båten som har ligget ut en stund, og rase forbi.  Da hadde det nok vært en fordel å time bedre mot våren, en ny annonse kan da trigge en kjøper., selv om annonsen ikke er helt topp

 

2. God annonse (gode bilder) som legges ut tidlig kan være en fordel. Da vil en potensiell kjøper få et bedre inntrykk, og mange vil fatte interesse for båten.

 

Da jeg kjøpte en 30 foter i fjor hadde jeg nok vært inne på annonsen opp mot 100 ganger. Bildene var fine, så båten vokste på både meg og kona.  Å selge båt dreier seg mer enn noe annet om å selge en drøm, så halvgode bilder av en rotete båt i grått og trist vær kan fort koste deg mye penger...

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Tja vanskelig å si. Jeg la ut annonse med flotte bilder rett etter vårpussen i fjor. Midt i høysesongen for salg skulle man tro. Sommeren kom og gikk, da jeg la den ut igjen i september forsvant den nesten med en gang. Kjøpte selv ny båt i oktober. Tror ikke man skal anta at folk som kjøper båt i mangehundretusenkronersklassen nødvendigvis impulskjøper pga at det blir mildere i været, men styres av andre faktorer. Jeg ville lagt ut nå. Færre som legger ut båt betyr bedre synlighet og potensielle treff på din annonse.

Link to post
Share on other sites

Da har jeg da har jeg 26 år igjen. Phuu.. Men jeg har tenkt å avslutte de 5 siste årene av min båtkarriere med en Nauticat 33, en god stol ute akter hvor jeg skal røyke pipe og lære meg å like congac og whiskey. Tenkte da fra 75 og til 80. Hva med deg her ? Er du så lei ?

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...