Jump to content

Lodding av intercooler. Kvalitet på sølvlodd

lassepelle

Recommended Posts

lassepelle skrev 21 minutter siden:

...Da er det messing tror jeg. Jeg er ingen ekspert på dette så jeg antar messing...

Da vil jeg anbefalle Radiatorservice as, der sør i Oslo området. tlf 22193980. De er spesialister på slike ting. Fikk loddet to slike register hos de for seks år siden. Veldig fornøyd. Neida jeg har ikke aksjer i firmaet. 

Det der vil jeg karakterisere som en rep. som bør utføres av spesialverksted. Ikke i første rekke av legeringshensyn, men at det blir tilført så mye varme at du kan få lekkasje andre plasser. Det er også et verksted i Porsgrunn som har spesialisert seg på marine varmevekslere. Kjenner dem ikke. Mulig Roger jo eller Jørg Becker kjenner dem.

Hvis du allikevel skulle kjøpe deg sølvlodd for å lodde, så må du se på databladene for tilsatsmaterialet. Der finner du bla. litt om strekkfasthet,  smeltetemperatur og andre legeringselementer. Noe av det som er veldig bra med sølvlodding er at man kan lodde ved lavere temperatur enn med en del andre hardlodd tilsatser. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...