Jump to content

Problemer med 140 Suzuki, bensin?


Snapper 10

Recommended Posts

Det er alltid lurt å starte med "kilden"

 

Hva du enn gjør ikke start med å starte en båt/motor som har stått lenge stille.

 

En "ekte" service starter med å rense tanken (selv om inspeksjonsluke kan sitte krøkkete til..)

Bytt utvendig filter, sjekk tilbakeslagsventiler i blærepumpe og sjekk slanger for sprekker og stivhet. Bytt om nødvendig.

Demonter slange på motor når du er ferdig med alt arbeid frem til motor og flush fram ren bensin.

Tapp så alle dreneringspunkter og samle opp det som kommer ut i ren beholder.

Inspiser innholdet. Er det vann og smuss så er det bare å gjøre rent.

Når det er gjort rent så er det lurt å flushe selve motoren via alle dreneringspunkter.

 

Noen av oss har erfaring med 2T motorer fra 70/80 tallet med svææære hull i dysene... og de motorene tålte myyye vann/smuss.

Slik er det IKKE i dag.

Bensinen er ikke som den var. Det tilsettes sprit som "smuggler" vann forbi filtre og innsprøytningssysteme korroderer innvendig... for å nevne noe.

 

Rådet fra @Sørlandet2 om fokus på VST på din motor er trolig det viktigste. Ligger flere gode youtube videoer ute som gir god hjelp om du får lyst til å gyve løs selv...

 

Lykke til :flag_bp:

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...