fiat Posted January 10, 2020 Share Posted January 10, 2020 Hei, skal montere ankervinsj på vår Yamarin 65 dc, og er litt i tvil om jeg skal velge Side-Power Midi 201 ankervinsj - 12v - 600W Eller Quick Balder 600W Ankervinsj . Begge er for innvendig montering Noen som har gode argumenter?? Link to post
GVH1979 Posted January 10, 2020 Share Posted January 10, 2020 Jeg har hatt begge, dog Quick uten autostop og midi med autostopp. Quick sto på en Finnmaster 68DC, midi på en Finnmaster T8. Oppfattet ikke at det var noen stor forskjell på disse i bruk. Det er vel ulik autostoppløsning på disse. Har som sagt bare kjennskap til midi sin løsning og den virket som den skulle. Vil anbefale å gå for blytau og ikke kjetting med frittfall, hadde kjetting på en Noblesse 760. Bråket som et uvær når man slapp ut ankeret og man kunne ikke dra inn og ut båten på ankeret slik man kan med tau. Ville også valgt Bruce anker, men det er en annen diskusjon. Link to post
Traale Posted January 11, 2020 Share Posted January 11, 2020 Holder på å montere en Quick Balder i båten min. Det stod en Engbo fra før av. Balder har en ganske smart patent når ankeret skal ut; et clutch system uten elektronikk som man kan frikoble. Virker solid, motsetning til den gamle. Hvis du vil spare et par tusen på fjernkontroll kan du bestille vinsj fjernkontoll på Ebay feks til et par hundrelapper. Kun 3 ledninger som styrer; opp/ned/felles minus. Link to post
Rolf Posted January 11, 2020 Share Posted January 11, 2020 Traale skrev for 3 timer siden: Holder på å montere en Quick Balder i båten min. Det stod en Engbo fra før av. Balder har en ganske smart patent når ankeret skal ut; et clutch system uten elektronikk som man kan frikoble. Virker solid, motsetning til den gamle. Hvis du vil spare et par tusen på fjernkontroll kan du bestille vinsj fjernkontoll på Ebay feks til et par hundrelapper. Kun 3 ledninger som styrer; opp/ned/felles minus. Link eller navn på slik fjernkontroll? Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Morten_L Posted January 11, 2020 Share Posted January 11, 2020 Jeg ville også vurdert Lewmar S900, grei å montere og en svært god vinsj https://www.maritim.no/lewmar-s900-vinsjpakke-akter Link to post
Traale Posted January 11, 2020 Share Posted January 11, 2020 https://www.banggood.com/no/12V-100ft-Wireless-Winch-Remote-Controller-Recovery-Crane-Twin-Han-p-1076449.html?gmcCountry=NO¤cy=NOK&createTmp=1&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_union&utm_content=xibei&utm_campaign=xibei-ssc-no-all-0716&ad_id=367120264224&gclid=Cj0KCQiAgebwBRDnARIsAE3eZjQGnu-xF5VPIWupsh3DU_7CRllI2imd2T2YuJY-bH85gB3rD8W_5oMaAj-XEALw_wcB&cur_warehouse=CN Det var en veldig lang link.... Denne bestilte jeg i fjor til baugpropellen. Fungerer til det meste. Link to post
Klstad Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Hvor enkelt er det å koble til denne fjernkontrollen fra banggood Traale? Finnes det noe koblingsskjema som følger med? Kunne vært morsom å prøvd å koble den til en ankervinsj. Link to post
Faxen Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 (edited) Normalt er det bare å kopple mottageren i parrallell med knappene for releet. Alt i parrallell. Jeg har selv hatt Quick vinsj, og var godt fornøyd med den. Edited January 14, 2020 by Faxen (see edit history) Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Traale Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Ja, det er som Faxen sier; bare til å koble parallell med de andre knappene. Koblingskjema følgte med min, men jeg sjekker alltid sånne ting med et multimeter. Link to post
fiat Posted January 26, 2020 Author Share Posted January 26, 2020 Hei og takk for svar, har fått inn flere tilbud på både Quick og Midi. Quick er nok best på pris og helt uten elektronik, men er litt tregere på hastighet 15m/min mot midi 20m/min er litt skeptisk til elekronikk for det er jo ofte det som feiler og koster penger, men det er kanskje ubegunnet?? Fjernkontroll fra ebay høres da veldig billig ut, men om jeg kjøper 2 stk er jeg fortsatt laaangt under orginalen, og med gode tilbakemeldinger er det vel verdt å prøve. Akkurat nå er det nok Quick`en som ligger best an om jeg ikke får flere gode tilbakemeldinger Link to post
Recommended Posts