Jump to content

Quick Balder vs Side power. Erfaring/anbefaling


fiat

Recommended Posts

Jeg har hatt begge, dog Quick uten autostop og midi med autostopp. Quick sto på en Finnmaster 68DC, midi på en Finnmaster T8. Oppfattet ikke at det var noen stor forskjell på disse i bruk. Det er vel ulik autostoppløsning på disse. Har som sagt bare kjennskap til midi sin løsning og den virket som den skulle.  
 

Vil anbefale å gå for blytau og ikke kjetting med frittfall, hadde kjetting på en Noblesse 760. Bråket som et uvær når man slapp ut ankeret og man kunne ikke dra inn og ut båten på ankeret slik man kan med tau. Ville også valgt Bruce anker, men det er en annen diskusjon. 
 



 

Link to post
Share on other sites

Holder på å montere en Quick Balder i båten min.

Det stod en Engbo fra før av.

Balder har en ganske smart patent når ankeret skal ut; et clutch system uten elektronikk som man kan frikoble.

Virker solid,  motsetning til den gamle.

Hvis du vil spare et par tusen på fjernkontroll kan du bestille vinsj fjernkontoll på Ebay feks til et par hundrelapper.

Kun 3 ledninger som styrer; opp/ned/felles minus.

Link to post
Share on other sites

Traale skrev for 3 timer siden:

Holder på å montere en Quick Balder i båten min.

Det stod en Engbo fra før av.

Balder har en ganske smart patent når ankeret skal ut; et clutch system uten elektronikk som man kan frikoble.

Virker solid,  motsetning til den gamle.

Hvis du vil spare et par tusen på fjernkontroll kan du bestille vinsj fjernkontoll på Ebay feks til et par hundrelapper.

Kun 3 ledninger som styrer; opp/ned/felles minus.


Link eller navn på slik fjernkontroll?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei og takk for svar, har fått inn flere tilbud på både Quick og Midi. 

Quick er nok best på pris og helt uten elektronik, men er litt tregere på hastighet 15m/min mot midi 20m/min

er litt skeptisk til elekronikk for det er jo ofte det som feiler og koster penger, men det er kanskje ubegunnet??

Fjernkontroll fra ebay høres da veldig billig ut, men om jeg kjøper 2 stk er jeg fortsatt laaangt under orginalen, og med gode tilbakemeldinger er det vel verdt å prøve.

Akkurat nå er det nok Quick`en som ligger best an om jeg ikke får flere gode tilbakemeldinger

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...