Jump to content

Hva er det mest verdifulle du har funnet på rek?


Taskeladden

Recommended Posts

Fant ei oppblåsbar badeflåte med basseng og sofa drivende i byfjorden i Kristiansand. Oppi flåta var det 9 damer i lekkert badetøy. De hadde lagt ut fra Andøya for mange timer siden og hadde beregnet at vinden skulle ta de til fiskebrygga, men lå stille ved Kinn. Merket godt at de hadde tømt slappkista. De minnet om sirener og jeg er godt gift, så vi valgte lang tamp når vi tauet herligheten til byen.

For å få bra kroneverdi måtte vi nok tauet til Saudiarabia el.

Her til lands er det bare utgifter med slikt.

Mons

Link to post
Share on other sites

Det minst verdifulle/dyreste jeg har funnet på rek er en ende med slikt lyseblått nylontau som de selger på byggevarebutikker. Diameter omlag 10 mm og flytetau. Kjørte dette i duopropen mens vi lå i marsfart midtfjords i Trondheimsfjorden rett ut for Kvithyll. Resulterte i totalhavari av drevet og reparasjon på 100 K. 

 

Det var da vi hadde drevbåt. Det har vi ikke lenger. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

I sommer ble jeg var ei pute som lå og fløt på en plass jeg hadde passert en halvtime tidligere. Nøyaktig lik mine egne i båten, så kona og jeg fikk buksert oss imot den og dro den ombord. Vi var overbevist om det var vår og tenkte at det var flaks at vi fant den igjen. Men etter opptelling så viste det seg at vi ikke hadde mistet noen. Så da har vi en ekstra om ikke noen savner en kvadratisk marineblå pute sist sett rett syd av Holmestrand?

Link to post
Share on other sites

Fant dette skiltet drivende i sjøen i havgapet ved Brandasund, Bømlo.

 

"Danger Unsafe Banking". Det må har reket over nordsjøen tenker jeg. Kan kanskje nyttes til å sette opp foran lokalbanken når vi blir misfornøyd med de. Ellers har vi funnet en stor flott fender med nydelig spleiset tau.

 

vp7pcwzFAT5ACVWBmM02iB8wNYKohGLvyfFzlMGoUTNvQI0M_uCJCZBA8CUd72MLMf00YnY4qs5F0hIIjlxHFHDNtZKYkdDRJQXpkrs_aOimDWXJKrAakGoZpk37CP7WvdVYku-D8TXgTgnScmRr5G9bDzl49pvsKLS0iiwsSR3Lo2fWCCunK7T1MGOwPuSsMHApeCb321DB_te2TlvA0vgJqKy1OZM2mKgIYxnX5mBaVWTVn4hOMiEb-JeWVAa0vJqhqfrBl2zAPzNEboGtaYNAgyglwhFwLKNk0mynwRdq8Xj9gEkXvBU1bs_sTaTSQyFZCNE8WbPnm3G5rdFDRpMps6-feghVTPTPrnzOZlseh1rW0UT6uBqhO8_UfnvmUSDnoxYTzJyeHdYwzEbpdVE82KmHgOQRbxQTl5FrjjhnaMoi2tgMN0GcyFmUKxJ7oQyIHZIesKzC1Tb_olYbRrse6jFeLxEoJoF6E38YenDaIu4hHAgFOO-FA__swMZxaRn2wBL9GxvSDp-D0TXQo5qj7ZduRbXiN2CmUCG8LnDjhRlOJdy0U3HAqwXLqRjqHekSDcVGAVzyshvG1R_xZnD0hFqECLxBtxgrx7VjTdvZb7lY9n3bWPkFpj69NEPyougvpKxBGn4YQY-qQio-pJNN3v9aHHYZGKDe_2yfYsE5d4If9oyS3HgW=w1628-h915-no

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...