Jump to content

Trekke ventilasjonsrør i Viksund Goldfish 31


Desultifix

Recommended Posts

Har montert webasto i skuta og ønsker å trekke rør fremst i kabinen. Varmeren står under førerplassen på styrbord side (rett bak kabin) og jeg har trukket ett rør som kommer ut ved trappa ned til kabinen. Men for å få skikkelig varme også fremst i båten vil jeg trekke ett rør helt frem til døra i forpiggen.

Det ser desverre ikke ut som det har vært gjort der før, så lurer på hvordan jeg går frem her. Er det så mye knoting og trangt at det er bedre å la være? Eller kan det gå greit uten at jeg raserer alt. Dette må trekkes gjennom skap og bak skuffer. 

Må rørene isoleres på noen måte?

 

Tar gjerne imot innspill!

 

 

Webastoen står i skapet til venstre for trappa

image.jpgvil ha ei luftdyse foran døra til forpiggenSnapchat-132744178.jpg.dea8232d21ec1fdc7f4c525b7351f1e4.jpg

Redigert av Desultifix (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg la mine gjennom benker og skap, helt ut mot skuteside, oppunder benk. De kan vel også legges helt i fremkant nede i sokkel. Det var mye gods å borre gjennom på min, 12-15mm finer, med +/- 10mm glassfiber på hver side. Om du isolerer, slipper du å varme opp inne i innredningen. Det er også mye plass under dørken, om du klarer å få det ned der. Der var det åpent helt frem i min. Jeg la også et uttak på badet, mere behagelig vinterstid, og et utmerket tørkerom.

Redigert av Gullfisk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev for 17 timer siden:

Jeg la mine gjennom benker og skap, helt ut mot skuteside, oppunder benk. De kan vel også legges helt i fremkant nede i sokkel. Det var mye gods å borre gjennom på min, 12-15mm finer, med +/- 10mm glassfiber på hver side. Om du isolerer, slipper du å varme opp inne i innredningen. Det er også mye plass under dørken, om du klarer å få det ned der. Der var det åpent helt frem i min. Jeg la også et uttak på badet, mere behagelig vinterstid, og et utmerket tørkerom.

Jeg fant en kanal som der det var boret hull fra før av. Lå godt gjemt bak skap og skuffer helt oppunder benkplata, så nå er det varme fremme i kabinen også. 

Har bestilt enda en webasto for å varme styrhuset, akterkabinen og dusj/bad. Så lager jeg et tørke/varmerom i det rommet webasto nr 2 skal stå (takk for inspirasjon)

Link to post
Share on other sites

M/S AIOLOS skrev On 25.1.2020 at 9.32:

Det ser ut som du har god kontroll på dette

 

Jada, full kontroll faktisk. Hae strukket rør, men ønsker heller et isolert rør så jeg slipper å ha 50 grader i skap og skuffer. 

Neste ut er å legge slanger under vinduene i styrhuset.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...