Poolboy Startet 25.Januar.2020 Del på Facebook Startet 25.Januar.2020 Hei jeg har tatt over en båt som jeg nå ønsker å heve dekket på slik at luke i dekk ikke blir ett snuble problem, hva ville dere brukt av plater til dette? Tenner å gå over ned glassfiber og polyester etterpå. Legge med ett bilde av dekket i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 25.Januar.2020 Del på Facebook Svart 25.Januar.2020 Hei, og velkommen på forumet! Jeg ville ikke hevet dørken. Den luken er nok laget med kant rundt slik at det ikke skal renne vann inn. Hvis du hever dørken må du i hvert fall sørge for drenering rundt luken. Andre ulemper blir lavere rekker rundt akterdekket, økt vekt og høyere tyngdepunkt. Lykke til med båten uansett Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 25.Januar.2020 Del på Facebook Svart 25.Januar.2020 (redigert) Enten ved hjelp av "fliser" som du skjærer til og legger oppå eksisterende. Men blir fiklete. Tenker noe a'la disse du kan legge på verandaer og terrasser. Men det ser ut til at lokket på luka er 4-5 cm høyt , og da skal det godt gjøres å få til den varianten. Ellers må du lekte , men lekterne må være slik at vannet renner uhindret på "laveste" dekk. Så måtte du finne en form for plater å legge oppå , som slapp vann igjennom. Men søl og slo og alt ville gjøre dette veldig upraktisk etter hvert. Fant du noen "europaller" i rett høyde som var lette , så kunne du kanskje skjære til noe. Eller du kunne skjære nytt hull i eksisterende dørk , og legge på en luke som flukter med dekket ... Men ser ikke noen lette løsninger på ønskene dine , men de finnes kanskje ? Redigert 25.Januar.2020 av krabbelars (see edit history) Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Jakob T Svart 26.Januar.2020 Del på Facebook Svart 26.Januar.2020 (redigert) Om det er plass under luka et det enklest å felle den ned, med rennestein ut fra luka. Redigert 26.Januar.2020 av Jakob T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.Januar.2020 Del på Facebook Svart 27.Januar.2020 Poolboy skrev On 25.1.2020 at 16.24: Hei jeg har tatt over en båt som jeg nå ønsker å heve dekket på slik at luke i dekk ikke blir ett snuble problem, hva ville dere brukt av plater til dette? Kan du si litt mer om båt og båttype? Og hvor mange mm må du heve for å få flush? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 27.Januar.2020 Del på Facebook Svart 27.Januar.2020 Jakob T skrev for 5 timer siden: Om det er plass under luka et det enklest å felle den ned, med rennestein ut fra luka. Det er løsningen jeg ville ha gått for. Du behøver ikke ha stor sprekk, men du bør ha romslig renne under og god drenering. Dreneringen kan være stikkrenne, som på bildet, eller rør/slange til skroggjennomføring. Jeg ville samtidig vurdere å lage luka hengslet. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jannmar Svart 27.Januar.2020 Del på Facebook Svart 27.Januar.2020 (redigert) Poolboy skrev On 25.1.2020 at 16.24: Legge med ett bilde av dekket i dag. Er det nåværende dørken selvdrenerende? Spør da jeg ikke kan se noen utløp fra dekket, på bildet du har lagt ved. Om jeg tar feil, og det er et eller flere utløp. Hvor er det/de plassert? Redigert 27.Januar.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poolboy Svart 5.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2020 Det er selvlensende dørk, jeg har nå i blitt enig med en båtbygger om å senke luka ved å skru u-profiler (Aluminium) rundt på undersiden. Samtidig lage utløp for vann under dekk. Lager ny luke i aluminium også. dette vil funke da dørken skal få 3 nye lag med glassfiber og polyester uansett. takk for svar her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.